TOP 5 konkursi vidusskolēniem, kuros piedalīties vēl šajā gadā
Ierasti pilni apņēmības iesoļojam jaunajā gadā, taču īsti uzvarētāji ir tie, kas mērķtiecīgi un vērtīgi dzīvo arī šodien. Ik gadu vairāki lieli, atpazīstami un arī ārpus Latvijas robežām prestiži uzņēmumi un organizācijas rīko ar izglītību saistītus konkursus skolēniem. Liela daļa no tiem jau kļuvusi par ikgadēju tradīciju. Godalgota vieta jebkurā no šiem konkursiem ir būtisks rādītājs, kas jaunieti izcels no masas, tādēļ LU Ekonomikas un vadības fakultātes profesors Andris Deniņš apkopojis piecus skolēniem vērtīgus konkursus.
“Jebkura dalība ar izglītību saistītos konkursos ir jāiekļauj savā
CV, jo darba devējam tā ir vērā ņemama informācija, kas labi
raksturo jauno cilvēku, viņa pieeju profesijai, zināšanu apguves
procesam, ņemot vērā, ka konkursos piedalās tie jaunieši, kas par
augstāku mērķi izvirza zināšanas, nevis tikai izglītības diplomu,”
uzskata profesors Andris Deniņš.
"Euroscola"
Eiropas Parlamenta Informācijas birojs (EPIB) Latvijā izsludinājis
jaunu "Euroscola" konkursu 10.-12.klašu skolēniem, balvā piedāvājot
iespēju saņemt iespēju doties ar klases biedriem apmaksātā
braucienā uz Eiropas Parlamentu (EP) Strasbūrā, Francijā, un kopā
ar vidusskolēniem no visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm
klātienē redzēt un izprast parlamentāro darbu.
Lai piedalītos konkursā, skolēniem nepieciešams apvienoties komandā
un izstrādāt projektu, kurā tie uzzinātu vairāk par EP uzbūvi un
deputātu darbu, kā arī parādītu skolēnu radošumu un stratēģisko
domāšanu. Skolēnu uzdevums ir integrēt EP tematiku savā mīļākajā
mācību priekšmetā - izveidot un sadarbībā ar mācību priekšmeta
skolotāju īstenot interaktīvu mācību stundu jauniešu izpratnē par
EP aktualitātēm.
Konkursa balva ir ceļojums 24 skolēniem un diviem pieaugušajiem uz
EP Strasbūrā, lai iepazītu EP darbu klātienē un, tiekoties ar
jauniešiem no citām ES dalībvalstīm, diskutētu par aktuālākajiem ES
jautājumiem.
“Pasaule pieprasa tehniskos
prātus!”
Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) aicina skolēnus pieteikties
zinātniskās pētniecības darbu konkursam “Pasaule pieprasa tehniskos
prātus!”.
Lai piedalītos konkursā, jāizveido vidusskolēnu komanda ar diviem
līdz trim dalībniekiem, jāpiesaista komandas vadītājs – skolotājs
vai interešu pulciņa vadītājs. Pirmajā konkursa kārtā skolēniem
atbilstoši konkursa nolikumam būs jāsagatavo zinātniski
pētnieciskais darbs par vienu no deviņu RTU fakultāšu piedāvātajiem
tematiem.
Konkursa uzvarētāji iegūs naudas balvas: 1. vietas ieguvēji – 900
eiro, 2. – 600 eiro un 3. – 300 eiro. RTU žūrija no konkursa
uzvarētāju vidus var izvēlēties vienu vai vairākus skolēnus, kuri
uzrādījuši izcilus rezultātus otrās kārtas laikā izpildītajā
eksakto zinātņu testā un kuru izstrādātais zinātniskais darbs
ieguvis augstu ekspertu vērtējumu. Viņiem saskaņā ar RTU Uzņemšanas
noteikumiem būs iespēja ārpus konkursa iestāties kādā no RTU
pamatstudiju programmām. Izņēmums ir “Arhitektūras” un “Materiālu
tehnoloģijas un dizaina” studiju programmas, kurās skolēnam būtu
jākārto iestājpārbaudījums zīmēšanā.
“Osta pilsētai”
Rīgas brīvostas pārvalde ik gadu izsludina zinātniski pētniecisko
darbu konkursu skolēniem “Osta pilsētai”, kura mērķis ir veicināt
ostas pienesuma Latvijas ekonomikai apzināšanu, analīzi un nākotnes
iespējas, iesaistot mērķtiecīgākos un spējīgākos Latvijas
skolēnus.
Konkursā aicināti piedalīties Latvijas Republikas vidējās
izglītības iestāžu 11. un 12.klases skolēni. Jaunieši tiek aicināti
meklēt un rast jaunas, starpnozaru disciplīnās balstītas idejas
ostas konkurētspējas palielināšanai, īpaši ņemot vērā, ka šogad
Rīgas brīvostas pārvaldes konkursa virstēma saistīta ar ostas
pienesumu Latvijas ekonomikai. Komandai divu cilvēku sastāvā
jāizstrādā konkursa darbs par kādu no konkursa virstēmas “Ostas
pienesums ekonomikā” apakštēmām. Otrajā atlases kārtā jeb konkursa
finālā skolēniem savas idejas jāprezentē klātienē.
Gadskārtējā konkursa “Osta pilsētai” mērķis ir sekmēt skolēnu
izpratni par ostas darbību un attīstību, izmantojot pragmatisku
pieeju, tas ir, gan paaugstināt skolēnu zināšanas par ostu, kas
vēlāk var būt noderīgas turpmākās karjeras veidošanā, gan veicināt
nopietnas izpētes un analīzes prasmes ekonomisko, sociālo un arī
kultūras fenomenu apzināšanā. Godalgoto darbu autori saņems Apple
Ipad Air2 un Pocketbook Touch Lux 3 e-grāmatu lasītājus, kā arī
pārsteiguma balvas no Rīgas brīvostas pārvaldes.
“Ventspils IT izaicinājums”
“Ventspils Digitālais centrs” sadarbībā ar Ventspils Augstskolu un
Ventspils pilsētas Izglītības pārvaldi organizē konkursu radošā IT
pielietojumā 1. līdz 12. klašu skolēniem “Ventspils IT izaicinājums
2016”.
Šī konkursa mērķis, atšķirībā no Latvijā tradicionālajām
informātikas olimpiādēm, ir sekmēt skolēnu zināšanu, prasmju,
iemaņu un radošuma attīstību, praksē pielietojot dažādas digitālās
tehnoloģijas - digitālo foto, video un dažādas datorprogrammas
problēmsituāciju risināšanā, komandas darba organizēšanā un
izveidoto risinājumu prezentēšanā. Konkursa dalībniekiem būs
iespējams iegūt un izmantot dažādus organizatoru veidotos mācību
materiālus nepieciešamo datorprogrammu apguvei un prasmju
pilnveidošanai.
Konkursa norise plānota divās kārtās: neklātienes kārta un divu
dienu ilgs klātienes pasākums Ventspilī, kurā tiks aicinātas
piedalīties desmit labākās komandas no katras klašu grupas.
Konkursa balvu fons ir EUR 7000.
“Kultūras kanonu konkurss”
Latvijas Kultūras akadēmija aicina Latvijas vispārizglītojošo skolu
10.–12. klašu un mākslas un mūzikas skolu vecāko kursu skolēnus
pieteikties ikgadējam Kultūras kanona konkursam. 2016./17.gada
konkursa moto ir Kultūras kanona vērtības Latvijas simtgadei -
ikvienam, ik dienu.
Latvijas Kultūras akadēmija Kultūras kanona konkursu skolu
jaunatnei rīko jau piekto reizi, ik gadu mainot konkursa uzdevumus
un mudinot dalībniekus pētīt un radoši atspoguļot aktuālas
Latvijas kultūras un mākslas dzīves norises, kas sakņotas Latvijas
Kultūras kanonā. Šogad konkurss sekmēs skolu jaunatnes radošu
līdzdalību valsts simtgades svinību sagatavošanā, īstenos
sabiedrības izglītošanu un informēšanu par Latvijas kultūras kanona
vērtībām un artefaktiem. Konkursa ietvaros tiks nodrošināta labāko
konkursantu sadarbība ar Latvijas uzņēmējiem, kas ļaus attīstīt
inovatīvus kultūras kanona komunikācijas modeļus. Konkursa iecere
kā rezultātu paredz Latvijas kultūras kanona vērtībām un
artefaktiem veltītu galda spēļu koncepciju jaunradi.
Konkursa pirmajā kārtā jauniešiem būs jāiedziļinās esošajā Kultūras
kanonā, izvēloties trīs viņiem vistuvākās vērtības, kā arī
jāizvirza divas sava novada kultūras vērtības vai artefaktus, kuri
nav iekļauti Kultūras kanonā, bet, kurus vēlētos īpaši godināt un
izcelt Latvijas simtgadē. Ar šīm vērtībām ir jāiepazīstina žūrija,
argumentējot savu izvēles pamatojumu. Domājot par
vērtībām, skolēniem jāspēj iztēloties, kādā veidā un kuras no
vērtībām būtu iespējams transformēt galda spēlē, jo 10 komandas,
kuras būs izvirzītas konkursa otrajai kārtai, janvārī tiksies
radošā nometnē, kurā „Brain Games” uzņēmēju vadībā attīstīs
galda spēļu jaunrades iemaņas un veidos izpratni par galda spēles
koncepta un prototipa izstrādi.
Konkursa finālā komandām jāprezentē savas Latvijas Kultūras kanona
galda spēles koncepcija vai prototips. Ja kādas komandas spēles
koncepcija atbilst „Brain Games” uzņēmēju biznesa koncepcijai, tad
spēles ideja tiek komercializēta un pārvērsta produktā.