"Zaļais koridors" Latvijas Onkoloģijas centrā darbojas labi
Šādu atziņu pauda uz diskusiju par „zaļā koridora” pirmajiem diviem darbības mēnešiem uzaicinātie onkoloģisko pacientu organizāciju un ģimenes ārstu pārstāvji.
„Zaļais koridors” jeb sistēma, kas pacientiem ar aizdomām par
onkoloģisku slimību ļauj tikt uz konsultāciju pie onkoloģijas
speciālista ne vēlāk kā desmit dienu laikā, darbojas no 1. oktobra.
Ja radušās aizdomas par vēzi, pacientu uz konsultāciju pie
onkoloģijas speciālista, zvanot pa speciālu tālruņa numuru, piesaka
ģimenes ārsts. Zvanu pieņem un operatīvi reģistrē ārstniecības
iestādes administrators, vajadzības gadījumā sniedzot arī
konsultāciju par neskaidriem jautājumiem. Pašlaik Latvijas
Onkoloģijas centrā, izmantojot „zaļo koridoru”, tiek pieteikti
vidēji 20 pacienti dienā.
„Man, protams, ir gandarījums par diskusijā izskanējušo atziņu, ka
onkoloģisko pacientu „zaļais koridors” Austrumu slimnīcā darbojas
labi, taču uzskatu, ka vienmēr kaut ko iespējams uzlabot,” sacīja
Austrumu slimnīcas valdes priekšsēdētāja Anita
Slokenberga.
Tā kā „zaļā koridora” darbības efektivitāte ir atkarīga no Latvijas
Onkoloģijas centra speciālistu un ģimenes ārstu ciešas sadarbības,
Austrumu slimnīcas valdes rīkotās diskusijas mērķis bija sarunā ar
ģimenes ārstu asociāciju pārstāvjiem apzināt problēmas, ar kurām
ārsti saskaras, izmantojot „zaļo koridoru”. Diskusija notika 28.
novembrī Latvijas Onkoloģijas centrā.
Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas prezidente Sarmīte Veide,
vērtējot „zaļā koridora” darbību, sacīja: „Pirmajās nedēļās,
protams, ģimenes ārstiem bija dažādas neskaidrības, bet mēs ģimenes
ārstus informējam par to, un domāju, ka viss lēnām iestrādāsies.
Pirms diskusijas Latvijas Ģimenes ārstu asociācija ģimenes ārstiem
bija izsūtījusi aptauju, lūdzot novērtēt, kā pašlaik darbojas
„zaļais koridors”. Ārsti atzīmēja, ka telefoni ir sazvanāmi
acumirklī un ir ļoti laba komunikācija. Tāpat visi pacienti tiešām
ātri tiek uz konsultāciju, un līdz šim neviens nav
„atbumbots”.”
„Mēs tiešām nevienu neatraidām, un laba komunikācija ar ģimenes
ārstiem ir ļoti svarīga gan mums, gan pacientam, lai nodrošinātu
viņa pēc iespējas ātrāku tikšanu pie nepieciešamā speciālista.
Vienmēr pajautāju arī pacienta vecumu un no kurienes viņš ir, jo
nav nozīmes pacientu no Valkas pierakstīt astoņos no rīta. Vieta
atrodas vienmēr,” stāstīja Austrumu slimnīcas Ambulatorās daļas
administratore Silvija Beikerte, kura pieņem ģimenes ārstu zvanus.
Austrumu slimnīcas, ģimenes ārstu un onkoloģisko pacientu biedrību
pārstāvji diskusijas noslēgumā vienojās vēlreiz tikties tad, kad
„zaļais koridors” būs darbojies jau pusgadu, lai saprastu, vai
nepieciešami vēl kādi uzlabojumi.
Latvijas Onkoloģijas centrs ir lielākā onkoloģisko pacientu
ārstniecības iestāde Latvijā, kur pašlaik uzskaitē ir vairāk nekā
70 tūkstoši pacientu. Katru gadu Onkoloģijas centrā tiek konstatēti
vidēji 11 tūkstoši jaunu onkoloģijas pacientu.