Nosaukts 31 Ģimenei draudzīgs uzņēmums. Vai tu strādā kādā no tiem?
Trešdien, 31. maijā, labklājības ministrs Jānis Reirs sveica 31 uzņēmumu, kuri savā ikdienas darbā īsteno ģimenei draudzīgus uzņēmējdarbības principus un šogad saņem Ģimenei draudzīga komersanta statusu.
“Būt par Ģimenei draudzīgu uzņēmumu ir kļuvis par prestižu
lietu. Ģimenei draudzīga komersanta statuss tiek piešķirts jau
desmito reizi, un interese par to arvien palielinās. Tas liecina,
ka sabiedrībā pieaug un nostiprinās izpratne, zināšanas un interese
par atbildīgu biznesu, darbiniekiem, klientiem un viņu ģimenēm,
piedāvājot labvēlīgu vidi, pozitīvu attieksmi un veicinot
savstarpējo cieņu. Laimīgas ģimenes veido labāku sabiedrību!”
sveicot uzņēmumus, uzsvēra labklājības ministrs.
Šogad Ģimenei draudzīga komersanta statusu saņēma SIA “Latvijas
Mobilais Telefons”, SIA “CEMEX”, SIA “Grifs AG”, Rīgas Tehniskā
universitāte, SIA “RIMI Latvia”, SIA „„Ventspils nafta” termināls”,
AS “Swedbank”, AS “SEB banka”, SIA “Maxima Latvija”, AS
“Latvenergo”, SIA “4Finance”, AS “Coca-Cola Balti Jookide”,
pašvaldības SIA “Ventspils reiss”, Baltic International Bank, AS
“Sadales tīkls”, AAS “Balta”, AS “Latvijas kuģniecība”, AS “Rīgas
Siltums”, VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga””, Valsts SIA „Latvijas
Televīzija”, AbbVie, SIA “Liepājas RAS”, VAS “Latvijas Dzelzceļš”,
SIA „Tele2”, SIA „Liepājas enerģija”, AS “Siguldas Būvmeistars”,
SIA „Roche Latvija”, SIA „LDz Cargo”, AS„Exigen Services Latvia”,
augstskola „RISEBA” un SIA “Kantar TNS”.
Ģimenei draudzīga komersanta statusu piešķir Labklājības
ministrija, un šogad tas tiek pasniegts jau desmito reizi ar mērķi
popularizēt ģimenei draudzīga uzņēmuma ideju un piesaistīt arvien
jaunus uzņēmumus. Kopš 2011. gada uzņēmumi tiek apzināti sadarbībā
ar Ilgtspējas indeksu, kopīgi izstrādājot un indeksa aptaujas
anketā iekļaujot atbilstošus kritērijus par ģimenei draudzīgas
politikas īstenošanu uzņēmumā. Viens no kritērijiem statusa
piešķiršanai ir uzņēmuma orientācija uz efektīvu darba un ģimenes
dzīves saskaņošanu, piemēram, nodrošinot attālinātā darba iespējas,
elastīgu darba laiku.
Tāpat vērtē arī nodarbināto veselības aizsardzību darbavietā, uz
klientu orientētu pakalpojumu sniegšanu, atbalsta nodrošināšanu
bērniem un ģimenēm veltītiem pasākumiem, iesaistīšanos labdarībā.
Tiek ņemta vērā arī uzņēmuma telpu un aprīkojuma atbilstību bērna
vajadzībām. Ne mazāk būtiskas ir rūpes par klientiem, jo tās
veicina uzņēmuma lojalitāti, kā arī sekmē tā reputāciju, tostarp
arī starptautiskajos tirgos.