Aicina pieteikt labās prakses piemērus par skolēnu snieguma vērtēšanu
Vērtēt skolēna mācīšanās sniegumu un to darīt ikdienā ir pamats mūsdienīgai un kompetencēs balstītai izglītībai. Lai pilnveidotu esošo mācību saturu, skolotāji, skolu vadītāji un vecāki ir aicināti pieteikt labās prakses piemērus kā jau šodien Latvijas skolās vērtē bērnu un jauniešu sniegumu.
Pieteikuma anketa līdz 22. jūnijam jāaizpilda mājaslapā
www.skola2030.lv/labaprakse-vertesana. Labās prakses piemēri tiek
apkopoti Valsts izglītības satura centra (VISC)
projekta "Kompetenču pieeja mācību saturā"
(Skola2030) ietvaros. Izvēlēto labās praksmes piemēru un ideju
autori būs aicināti arī dalīties ar savu pieredzi VISC konferencē
“Vērtēt, lai mācītos”, kas notiks šī gada 21. septembrī Cēsīs.
Skola2030 īstenotāji uzskata, ka ir svarīgi kopā ar skolēnu
sekot līdzi viņa progresam, veidot atgriezenisko saiti, kā arī
vērtēt skolēna izpratni, lietpratību, sociālo un emocionālo
attīstību, un viņa spējas koordinēti lietot zināšanas un prasmes
nepazīstamās situācijās. Ir būtiski vērtēt ne tikai ar atzīmēm, bet
galarezultātu papildināt ar vērtēšanu mācoties. Tā bērni savlaicīgi
iegūs sapratni par savu sniegumu un varēs to regulāri uzlabot.
Jāmainās ir arī vērtēšanas saturam un paņēmieniem – biežāk izmantojot tādas vērtēšanas formas kā darbības novērojumus praksē, lomu spēles, gadījumu izpēti. Vērtēšanai jāizmanto daudzpusīgi kritēriji, ikdienā jāseko skolēnu prasmju attīstības progresam ilgtermiņā. Tikai tā iespējams novērtēt dziļu izpratni, pārnesi, kompetenci jeb lietpratību.
Par projektu
Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta
Nr.8.3.1.1./16/I/002 “Kompetenču pieeja mācību saturā” mērķis ir
izstrādāt, aprobēt, pēctecīgi ieviest tādu vispārējās izglītības
saturu un pieeju mācīšanai vecumā no 1,5 līdz 18 gadiem, kā
rezultātā skolēni attīstītu dzīvei 21. gadsimtā svarīgas zināšanas,
prasmes un attieksmes. Projekta ietvaros paredzēta mācību satura
izstrāde un aprobācija, mācību programmu, mācību un metodisko
līdzekļu izstrāde, t.sk. bērniem ar speciālām vajadzībām vai
veselības traucējumiem. Projekta ietvaros tiks nodrošināta
profesionālā pilnveidi 6000 pedagogiem, t.sk. pedagogu komandām 100
pilotskolās un visu izglītības iestāžu vadības komandām, kā arī
tiks veidota mācību līdzekļu vietne. Projektu VISC īsteno sadarbībā
ar Daugavpils Universitāti, Latvijas Universitāti, Latvijas Sporta
pedagoģijas akadēmiju, Liepājas Universitāti, Rēzeknes Tehnoloģiju
akadēmiju, Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmiju,
Latviešu valodas aģentūru, Strazdumuižas internātvidusskolu -
attīstības centru vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem un
pašvaldībām, kuru izglītības iestādes piedalās mācību satura
aprobācijā.