Skolas un bērnudārzi tiek aicināti pieteikties lekcijām par veselīgiem digitālajiem paradumiem ģimenēs

No decembra Latvijas skolas un bērnu dārzi tiek aicināti pieteikties jaunam lekciju ciklam “Kā veidot veselīgus digitālo ierīču lietošanas paradumus”, kuru norise plānota nākamā gada sākumā.

Skolas un bērnudārzi tiek aicināti pieteikties lekcijām par veselīgiem digitālajiem paradumiem ģimenēs

FOTO: Shutterstock.com

No decembra Latvijas skolas un bērnu dārzi tiek aicināti pieteikties jaunam lekciju ciklam “Kā veidot veselīgus digitālo ierīču lietošanas paradumus”, kuru norise plānota nākamā gada sākumā. Lekcija paredzēta ģimenēm un skolotājiem, lai iedrošinātu veidot noturīgus un veselīgus paradumus digitālo ierīču izmantošanā. To ir izstrādājis skolu psihologs Edmunds Vanags, balstoties uz jaunākajiem pētījumiem, literatūru un praksi bērnu audzināšanā. Savukārt lekcijas vadīs Amigo vēstneši – skolu psihologi un sociālie pedagogi visos Latvijas reģionos.

 

Kāpēc tika radīta lekcija par veselīgu digitālo ierīču lietošanu

Digitālās ierīces ir kļuvušas par ikdienas sastāvdaļu ikvienā ģimenē, taču daudzās no tām regulāras diskusijas ar bērniem rodas par pārāk ilgu sēdēšanu ekrānā. Vecāki ir noraizējušies arī par bērnu drošību internetā, jo viņi nespēj izsekot līdzi bērnu dzīvei virtuālajā pasaulē. Būtiskākais, kas neļauj situāciju sakārtot – ģimenēs trūkst noturīgu noteikumu, kas veidotu līdzsvarotu dažādu ierīču izmantošanu ar pārējiem pienākumiem ģimenē. Amigo pētījumā Laimes indekss 78% vecāku apgalvoja, ka ir pārrunājuši ar bērniem tehnoloģiju lietošanas  noteikumus, tomēr tikai 57% no bērniem atzina, ka ir par šādiem noteikumiem informēti. Tas rada nopietnu izaicinājumu vecākiem – kā palīdzēt saviem bērniem un kā vienoties par digitālo ierīču noteikumiem, lai bērni būtu gatavi tos pieņemt. 

 

“Savā praksē bieži saskaros ar situācijām, kad ģimenēs nav izrunāti noteikumi par to, cik ilgi bērni ikdienā drīkst pavadīt laiku ekrānos un kā viņi tur pavada laiku. Pat gadījumos, ja ģimenei ir šādi noteikumi, tie nav noturīgi. Mēs vēlamies palīdzēt vecākiem gūt iemaņas par to, kā runāt ar bērniem par tehnoloģiju lietošanu un kā veidot tādus digitālos noteikumus, kas pasargātu bērnus no negatīvās ietekmes un radītu drošības sajūtu ģimenē. Lai šādi droši un veselīgi digitālie paradumi veidotos, ir vajadzīga visas ģimenes iesaistīšanās.” – skaidro Amigo vēstnese, Jelgavas Valsts ģimnāzijas sociālā pedagoģe Santa Ločmele.

 

Reklāma
Reklāma

Savukārt Amigo vēstnese, Kuldīgas Alternatīvās sākumskolas sociālā pedagoģe Sandra Blumberga komentē: “No pieredzes varu teikt, ka ģimenes neapzinās apdraudējumu, kādu nes līdzi vieglprātīga un nekontrolēta digitālo ierīču izmantošana. Un situācijās, kad bērniem jau manāmas atkarības pazīmes, vecāki jūtas bezspēcīgi. Šīs lekcijas būs vērtīgs ieguldījums ģimenēm, lai ne tikai palīdzētu veidot veselīgus digitālos paradumus, bet arī saskanīgākas savstarpējās attiecības”.

Lekcijās vecāki iegūs atbildes uz šādiem  jautājumiem:  

  • kādi ir veselīgi viedierīču lietošanas paradumi,
  • kā novērtēt pašreizējo situāciju ģimenē,
  • kā radīt pārmaiņu plānu, kas darbojas,’
  • kā soli pa solim ieviest jaunos noteikumus,
  • kāpēc ir svarīgi arī konteksta noteikumi vides uzlabošanai,
  • un kāda ir vecāku atbildība šajā procesā.

 

Lekcija ir pieejama ikvienai no Latvijas skolām, sedzot lektora darba izmaksas. Lai pieteiktos lekcijai “Kā veidot veselīgus digitālo ierīču lietošanas paradumus”, skolu, bērnudārzu un pašvaldību pārstāvji  aicināti rakstīt e-pastu pieteikumi@laimigamgimenem.lv