Psihiatrs: Ainažu psihoneiroloģiskajā slimnīcā nonāk bērni ar smagiem uzvedības traucējumiem

Bērnu psihoneiroloģiskajā slimnīcā “Ainaži” faktiski mēdz nonākt bērni ar smagiem uzvedības traucējumiem, kas saistīti ar viņu dzīves vidi, intervijā Latvijas Radio atklāja Bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs no Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas. 

Šajā slimnīcā paredzēts ārstēt bērnus ar smagiem psihiskiem traucējumiem, taču faktiski Latvijas apstākļos tur nonāk bērni ar smagiem uzvedības traucējumiem.

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Šajā slimnīcā paredzēts ārstēt bērnus ar smagiem psihiskiem traucējumiem, taču faktiski Latvijas apstākļos tur nonāk bērni ar smagiem uzvedības traucējumiem.

Tiesībsarga un Veselības inspekcijas pārbaudes rezultāti un paziņojums par bērnu tiesību pārkāpumiem Ainažu psihoneiroloģiskajā slimnīcā ir satraucoši, bet nav pārsteidzoši, atzina Bezborodovs. Viņš skaidroja, ka šajā slimnīcā paredzēts ārstēt bērnus ar smagiem psihiskiem traucējumiem, taču faktiski Latvijas apstākļos tur nonāk bērni ar smagiem uzvedības traucējumiem.
“Protams, tur ir bērni ar intelektuālās attīstības traucējumiem un citiem psihiskiem traucējumiem. Bet, ja bērnam nav smagu uzvedības traucējumu, viņš šādā iestādē faktiski nenonāks. Ir 80 bērni, 80 gultas, ļoti slēgta vide.


Un bērniem arī bez psihiskiem traucējumiem, novietojot tos tādā situācijā uz nenoteiktu laiku, neizbēgami, ka viņiem rodas uzvedības problēmas,” norāda psihiatrs.


Mediķis skaidroja, ka bērna uzvedība ir atkarīga no vides un uzvedības traucējumus nevar izārstēt medicīnas iestādes stacionārā, bet gan strādāt ar tiem vidē, kur bērns ikdienā atrodas. To ilustrē arī fakts, ka Ainažu slimnīcā liela daļa bērni nonāk no nelabvēlīgas sociālās vides un citām institūcijām. Un tieši tas ir iemesls viņu smagajiem uzvedības traucējumiem.


Arī Bērnu klīniskā universitātes slimnīcā ļoti bieži nonāk bērni no institucionālas vides, kuru galvenais psihisko un uzvedības traucējumu iemesls ir fakts, ka viņiem nelaimējies piedzimt konkrētajā sociālajā vidē un nonāk institucionālā sistēmā.


Ilgstoša atrašanās institucionālā vidē neuzlabo nē bērna psihisko veselību, ne sociālo funkcionēšanu. Tāpēc kā risinājumu viņš redz deinstitucionalizāciju.

 

Reklāma
Reklāma

 

Avots: www.lsm.lv