Vai ir iespēja saņemt naudu par neizmantotajām aviobiļetēm, ja nelido uz vīrusa skartām teritorijām
Jaunā koronavīrusa izraisītās slimības "Covid-19" ietekmē arvien vairāk aviokompānijas atceļ reisus uz vīrusa skartajiem reģioniem. Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) Infekcijas slimību riska analīzes un profilakses departamenta direktors Jurijs Perevoščikovs ir aicinājis arī ierobežot ceļošanu arī skolēnu brīvlaikā, kas ir jau nākamnedēļ.
Vēlreiz atgādinām, kādas ir iespējas atgūt naudu par
aviolidojumu, kas ir atcelts, un vai ir iespēja atgūt naudu par
biļetēm, ja lēmumu nelidot pieņem pats pasažieris.
Patērētāju Tiesību aizsardzības centrs skaidro - ja tiešais
pakalpojuma sniedzējs, piemēram, aviokompānija, atceļ plānoto
reisu, ceļotājam ir tiesības saņemt atpakaļ par pakalpojumu
iemaksāto naudu. Bet, tā kā šī ir "force major" situācija,
tad pasažieri nesaņems vēl arī papildus kompensāciju par
atcelto reisu.
Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" veselības un
drošības apsvērumu dēļ pieņēmusi lēmumu no pirmdienas, 9. marta,
līdz aprīļa beigām pārtraukt visus lidojumus uz Itālijas pilsētām
Milānu un Veronu un no tām, liecina kompānijas paziņojums medijiem.
Pasažieriem, kurus ietekmējusi izziņotā reisu skaita samazināšana
uz Milānu no 23.marta līdz 31.maijam, tiks piedāvāta iespēja bez
maksas pārcelt savas rezervācijas uz citu izlidošanas laiku vai
citiem "airBaltic" galamērķiem šajā apkārtnē - Cīrihi, Ženēvu,
Minheni vai Vīni.
Ar pasažieriem, kuri rezervējuši biļetes ietekmētajiem lidojumiem,
lidsabiedrība sazināsies personīgi. Ievērojot Latvijas Slimību
profilakses un kontroles centra (SPKC) ieteikumus, cilvēki ir
aicināti neceļot uz vīrusa skartajiem apgabaliem Itālijā.
Uz šo reģionu lidojumus veic arī lidsabiedrība "Ryanair", kas
nodrošina reisus uz un no Bergāmo. Šonedēļ "Ryanair" informēja, ka
no 17. marta šajā maršrutā samazinās reisu skaitu.
Ja ceļotājs pats atsakās saņemt atsevišķu tūrisma
pakalpojumu, tad ceļotājam jārēķinās ar zaudējumiem (ar
to, ka iemaksātas naudas summas par nenotikušo pakalpojumu netiks
atmaksātas), ja vien pakalpojuma sniegšanas noteikumos nav norādīts
pretējais (piemēram, ir iegādātas aviobiļetes, kuras var mainīt).
Nepieciešamības gadījumā ceļotājs var vērsties pie attiecīgā
tūrisma pakalpojumu sniedzēja.