Digitālā pasaule – ērts palīgs mācību vielas apguvei
Nav noslēpums, ka eksakto zinātņu apguve var radīt grūtības, tādēļ ir jāmeklē jauni veidi, kā tās apgūt. Kā skolotājs var palīdzēt? Kopā ar skolēniem meklējot dažādus rīkus, kas atvieglo mācību vielas apguvi, kā arī izmantojot tos mācību stundās dažādu projektu vai mājasdarbu tapšanā. Te daļa no rīkiem, kas ikvienam ir viegli pieejami un mācību process kļūs interesantāks.
Grāmata mājās? Tā vairs nav problēma
Aplikācija „Soma” noderēs ikvienā mācību stundā. Tā radīta, lai
katram skolēnam būtu iespējams piekļūt mācību materiāliem
tiešsaistē tādos priekšmetos kā latviešu valoda, matemātika,
bioloģija, fizika un ķīmija. Tajā pieejami interaktīvi video par
mācību vielu, kas palīdzēs vieglāk saprast mācību stundās apgūto
vielu. Savukārt skolotāji šos video var izmantot, lai dažādotu
mācību procesu vai kādu tēmu izskaidrotu nedaudz citādāk.
Aplikācijā pieejams saturs 1.–12. klases skolēniem.
Faktu skaidrojumi video formātā
Youtube platformā pašlaik atrodami neskaitāmi informatīvie video
par dažādām tēmām, ieskaitot eksaktās zinātnes. Piemēram,
kanālā „Start it” atrodami video par datoriku, virtuālo realitāti,
3D druku, robotiku un mājaslapu izveidi. Dažādus video
materiālus var atrast arī interneta platformās uzdevumi.lv un
steamup.lv
(STEaMup). STEaMup lapu var izmantot ikdienā, apgūstot fiziku,
ķīmiju, matemātiku, informātiku, bioloģiju un dabaszinātnes.
Svarīgi, ka STEaMup mājaslapā ir ne tikai dažādi uzdevumi un
izglītojošie video, bet arī pieredzes stāsti video formātā, kas var
motivēt jauniešus apgūt šīs zinātnes.
Infografikas ir viens no labākajiem veidiem, lai cilvēki ērti varētu uztvert apkopotos datus
Aplikācijas – palīgs dizaina un formulu
apguvē
Lai jauniešiem veidotos izpratne par telpas parametriem un laukumu,
mācību stundu laikā var izmantot dažādas istabas dizaina programmas
un aplikācijas, piemēram, „Area Calculator for Land-Perimeter and
Field”, kurā, aprēķinot laukumu, ir jāizdomā, piemēram, cik lielu
skapi vai datorgaldu varētu ievietot istabā. Tas palīdzēs apgūt un
izprast laukuma un perimetra aprēķināšanu un jēgu. Tāpat
ģeometrijā, apgūstot 2D un 3D figūras, var izmantot aplikāciju
„Geometryx: Geometry-Calculator”, kurā var analizēt objektus,
aprēķināt to izmērus, kā arī izmantot formulas un kalkulatoru.
Grafisko materiālu izstrāde
Infografikas ir viens no labākajiem veidiem, lai cilvēki ērti
varētu uztvert apkopotos datus. Tāpēc dažādos grupu darbos
dažādībai var izmantot tādas aplikācijas kā „Infogram”, „Desmos
Graphing Calculator” vai „Canva”, lai izveidotu savas grafikas.
Aplikācija „Canva” ne tikai noderēs grafiku veidošanai vien, - tajā
var arī veidot dažādus plakātus, banerus, afišas un citus grafiskos
materiālus. Vietnes lielākā priekšrocība ir tā sauktais mākoņa
risinājums, kas nozīmē, ka programma nav jāielādē datorā. Pietiek
ar reģistrēšanos, un ikviens izveidotais darbs būs pieejams jebkurā
viedierīcē.
Perfekts veids, kā ieinteresēt bērnus eksaktajās zinātnēs, ir kopīgiem spēkiem eksperimentēt un spēļu veidā apgūt jaunās prasme
Dari pats
Kas ir gaisma, un kā to mērīt? Dažbrīd to ir grūti izstāstīt un
sarežģīti uztvert, taču var izmantot aplikāciju „Pocket Light
meter”, kas mēra gaismu foto un video uzņemšanai ar manuālajām
kamerām. Tas var būt lielisks veids, kā praktiski apgūt fizikas
stundā mācīto un redzēt, kur ikdienā pielietot iegūtās zināšanas.
Piemēram, izmantojot manuālo kameru un fotografējot skolēnu
portretus dažādos apgaismojumos, vienlaikus ar aplikāciju var
mācīties un apgūt gaismas mērīšanu.
Eksperimentu un spēļu veidā apgūt mācību vielu
Perfekts veids, kā ieinteresēt bērnus eksaktajās zinātnēs, ir
kopīgiem spēkiem eksperimentēt un spēļu veidā apgūt jaunās prasmes.
Dažādus eksperimentus piedāvā aplikācija „Kid’s Science Experiments
& Projects”, kurā var gūt iedvesmu un pamācības dažādiem
eksperimentiem un projektiem. Aplikācija ir angļu valodā,
taču to ir viegli saprast. Tur atrodami tādi eksperimenti kā ūdens
molekulu kustības pārbaude, statiskās elektrības eksperimenti,
tornado izveide pudelē u.c.