Speciālās skolas vērtē ierobežojumus: Bērni nevar ilgstoši mācīties attālināti
Jau trešo nedēļu attālināti mācīties mēģina arī speciālās internātskolas, kurās mācās bērni arī ar garīga rakstura problēmām. Daudzi no viņiem paši savu darbu organizēt neprot, turklāt lielai daļai internātskola bija vieta, kur saņemt arī visa veida sociālo atbalstu. Skolas atzīst, ka ar jaunajiem apstākļiem mēģina sadzīvot, taču arī problēmu netrūkst.
Aizputes novada Padures pamatskolā mācās bērni ar garīgās attīstības traucējumiem, daļai no viņiem attīstības traucējumi ir smagi. Šie bērni mācās socializēties, atpazīt burtus, uzrakstīt savu vārdu. Starp viņiem arī tādi skolēni, kas nerunā vispār.
Turklāt daļai skolēnu datora nav vai viņu attīstības līmenis ir tāds, ka šie skolēni ar tehniku apieties nemaz neprot. Tukuma novada speciālās izglītības iestādē attālināti mācās vairāk nekā 200 skolēnu.
Daudzās internātskolās mācās arī vairāk bērnu no sociālā riska ģimenēm. Viņiem internāts bija arī pajumte, kur saņemt sociālu palīdzību, ieskaitot bezmaksas ēdināšanu. To visu nākas risināt paralēli pamata pienākumiem – mācībām. Tukuma novadā trīs skolēni izmanto arī valsts apmaksāta asistenta palīdzību. Taču, piemēram, Padures skolā tāda veida atbalsta nav.
Speciālās skolas aicinājušas ministriju veidot īpašas dežūrgrupas atsevišķu skolēnu izglītošanai līdzīgi kā bērnudārzos, bet vīrusa ierobežošanas pasākumu dēļ to neatļāva. Latvijā speciālās programmas apgūst vairāk nekā 12 000 bērnu, aptuveni puse no viņiem – tieši speciālajās skolās.
Avots: www.lsm.lv