Kā rīkoties, ja bērnam nepieciešama ārsta konsultācija
Ārsti turpina savu darbu, mainās vien komunikācijas forma - turpmāk Bērnu klīniskā universitātes slimnīca (BKUS) nodrošinās konsultācijas arī attālinātā formātā (telefoniski vai video saziņā). Pirmās nedēļas laikā sniegtas jau 564 attālinātas konsultācijas.
Attālinātajā vizītē, izmantojot video saziņas līdzekļus, ja tādi ir pieejami, var redzēt un dzirdēt savu ārstu, kā arī aprunāties ar viņu par esošo situāciju. Ārsti var izrakstīt elektronisko recepti un konsultanta slēdzienu. Gadījumā, ja ārsts uzskatīs, ka tiešām ir nepieciešama vizīte klātienē, tā tiks noorganizēta, atkarībā no slimnīcas iespējām un valstī noteiktajiem ārkārtas stāvokļa ierobežojumiem.
Atsauksme no kāda pacienta mammas: "Paldies ārstam
neirologam Jurģim Strautmanim un BKUS Klientu apkalpošanas daļai.
Vakar tiku informēta, ka vizīte valsts ārkārtas situācijā nenotiks,
bet ir iespējama attālināta konsultācija. Šodien ar ārstu notika
attālinātā konsultācija. Jauna pieredze gan mums, gan ārstiem. Tas
ir kas jauns un nebijis mūsu ikdienā, bet jau tagad izdaru vienu
ļoti pozitīvu secinājumu - ietaupījās degviela un došanās līdz
ārstam. Iespēju robežās, izvērtējot, varbūt var ko šādu arī atstāt
pēc ārkārtas situācijas beigām? Paldies par šo doto iespēju! Es
saņēmu atbildes par bērna turpmāko ārstēšanu. Lai Jums visiem
veselība un darba prieks nerimst!"
Telefoniska saruna biežāk tiks izmantota hronisko pacientu
konsultācijām, lai vecāki un ārsti būtu droši, ka pacients saņem
nepieciešamās zāles. Hronisku slimību ārstēšana pārtraukta
netiks, bērni saņems ārstēšanu, kā nozīmēts. Kopīgi radīsim labāko
risinājumu šopavasar paredzēto regulāro izmeklējumu
plānošanā.
Iepriekš lūdzam sagatavoties konsultācijai un pierakstīt sev
svarīgāko informāciju (sūdzības, lietas, kas uztrauc, bērna svaru,
augumu, iepriekš veiktos izmeklējumus), lai saruna notiktu
efektīvāk un raitāk.