Sagatavoti ceļu satiksmes noteikumi elektroskrejriteņu vadītājiem: ar tiem drīkstēs braukt tikai no 14 gadu vecuma

Elektoskrejriteņi nav tikai izklaides un atpūtas braucamrīks, bet pilntiesīgs satiksmes dalībnieks. Pagājušā pavasarī to skaits Rīgas ielās strauji pieauga, arī nomas iespējas sakuploja. Radās nesaskaņas un diskusijas par to, cik ātri un pa kurieni šie jaunie braucamrīki drīkst pārvietoties, lai sadzīvotu ar citiem satiksmes dalībniekiem – autovadītājiem, velosipēdistiem un gājējiem. Tūdaļ gads būs apritējis un likumprojekts tapis. 

Valsts policijas pārstāvis Juris Jančevskis uzsver, ka elektroskrejriteņi tiks uzraudzīti tāpat kā citi satiksmes dalībnieki.

FOTO: Shutterstock.com

Valsts policijas pārstāvis Juris Jančevskis uzsver, ka elektroskrejriteņi tiks uzraudzīti tāpat kā citi satiksmes dalībnieki.

Likumprojekts, kurā ierakstīti ceļu satiksmes noteikumi, kas attiecas uz samērā neierastiem satiksmes dalībniekiem, proti, elektroskrejriteņu jeb elektroskūteru vadītājiem ir teju gatavs. Satiksmes ministrijas pārstāve Annija Novikova stāsta, ka tā tapšanas gaitā notikušas diskusijas ar visām iesaistītām institūcijām un sabiedrību pārstāvošām organizācijām. Lielākās diskusijas bija par skrejriteņa definīciju.


"Tas ir transporta līdzeklis ar elektromotoru un kura maksimālais pārvietošanās ātrums nepārsniedz 25 km/h. Šī definīcija ir kompromiss ar visām iesaistītājām pusēm. Ja, piemēram, runā par tādiem skrejriteņiem, kas ir no ražotāja ar lielāku konstruktīvo ātrumu, piemēram, līdz 45 km/h, tad attiecībā uz tiem ir paredzēts, ka tos var izmantot ceļu satiksmē pie noteikuma, ja tiek pārregulēti uz šo te atļauto 25 km/h ātrumu. Lai neatdraudētu citus satiksmes dalībniekus – ne velosipēdistus, ne gājējus,” skaidro Annija Novikova.

Ar skrejriteņiem drīkst braukt sākot no 14 gadu vecuma un uz tā var atrasties tikai viena persona.


Latvijas Automoto biedrības prezidents Juris Zvirbulis uzsver, ka noskaidrots arī, kur tad īsti elektroskrejriteņi drīkstēs braukt.
“Otrais jautājums ir principiāls un būtisks – kur ir vieta šim transporta līdzeklim. Diemžēl mēs zinām, ka Latvijā velo infrastruktūra ir vēl tikai šūpulī. Ir izveidoti tikai daži atsevišķi posmi un nav sasaistīti kopējā sistēmā. Līdz ar to tika izlemts, ka tie var braukt gan pa braucamo daļu, gan trotuāru,” norāda Zvirbulis.
Viņaprāt, pēc spēles noteikumi noskaidrošanas, vēl jāsaprot kā tiks kontrolēta elektoskrejriteņu jauda. Valsts policijas pārstāvis Juris Jančevskis uzsver, ka elektroskrejriteņi tiks uzraudzīti tāpat kā citi satiksmes dalībnieki. 

Reklāma
Reklāma

 

Likumprojektā arī noteikts, ka ar skrejriteņiem drīkst braukt sākot no 14 gadu vecuma un uz tā var atrasties tikai viena persona. Vēl notiek diskusijas par atstarojošo elementu un ķiveres nepieciešamību elektroskūtera vadītājam. Likumprojekts vēl nav apstiprināts valdībā un Saeimā.

 

Avots: www.lsm.lv