Svarīgi! Kā šobrīd notiek pacientu pierakstīšana plānveida veselības aprūpes pakalpojumiem?

Sākot ar 23.aprīli, ir atjaunots pacientu pieraksts uz visiem plānveida veselības aprūpes pakalpojumiem, tostarp uz tiem, kas šobrīd epidemioloģisko risku mazināšanas un Covid 19 infekcijas izplatīšanās ierobežošanas nolūkā,  vēl nav pieejami un netiek sniegti. Savukārt, pierakstu uz pakalpojumiem, ko atļauts sniegt, ārstniecības iestādes iespēju robežās nodrošina prioritāri iedzīvotājiem, kuriem tie tika atcelti dēļ noteiktajiem ierobežojumiem.

Pirms kaut kur dodies, sazvani un noskaidro kārtību!

FOTO: Shutterstock.com

Pirms kaut kur dodies, sazvani un noskaidro kārtību!

 

Iedzīvotājiem šobrīd ir iespēja pieteikties un saņemt valsts apmaksātos veselības aprūpes pakalpojumus neatkarīgi no iepriekšējā pieraksta brīža, un ārstniecības iestāde nosaka konkrētu pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku.

 

Gadījumā, ja pieraksta laiku objektīvu iemeslu dēļ nevar noteikt, tad ārstniecības iestāde norāda aptuveno pakalpojuma saņemšanas datumu un aptuveni mēnesi pirms pakalpojuma saņemšanas laika informē par konkrētu datumu un laiku.

 

No šā gada 20. aprīļa ārstniecības iestādes, papildus jau iepriekš noteiktajiem ārstniecības pakalpojumiem, ir atsākušas sniegt šādus plānveida veselības aprūpes pakalpojumus:

  • valsts organizētā krūts vēža skrīninga izmeklējumus (mamogrāfiju);
  • ar ģimenes ārsta vai ārsta speciālista nosūtījumu ehokardiogrāfijas, ultrasonogrāfijas, rentgenoloģijas, datortomogrāfijas, doplerogrāfijas, kodolmagnētiskās rezonanses, elektrokardiogrāfijas (tai skaitā Holtera monitorēšanas), veloergometrijas un elektroencefalogrāfijas izmeklējumu veikšanu;
  • pirmreizējas endokrinologa, kardiologa, reimatologa, pneimonologa, oftalmologa un neirologa konsultācijas;
  • diabētiskās pēdas aprūpi;
  • zobārstniecībā uzsākto zobu slimību ārstēšanas procesa un iesākto protezēšanas darbu pabeigšanu un ortodontisko ārstēšanu.

 

NVD vērš uzmanību, ka joprojām ir pakalpojumi, kas ārkārtējās situācijas laikā, ja pacienta veselības stāvoklis nav akūts, netiek sniegti. Uz šiem pakalpojumiem tiek veidota pacientu gaidīšanas rinda un brīdī, kad to sniegšana tiks atjaunota, iestādes pacientu informēs par pakalpojuma saņemšanas datumu un laiku. 

 

Reklāma
Reklāma

NVD atgādina, ka ārstniecības iestādēs pacientu apkalpošanas temps šobrīd ir ievērojami lēnāks nekā tas bijis iepriekš, jo līdz ar daļēju plānveida pakalpojumu sniegšanas atjaunošanu, ieviesti arī vairāki drošības pasākumi - starp pacientu vizītēm tiek veikti vairāk dezinfekcijas pasākumi nekā pirms Covid-19 epidēmijas sākuma, pakalpojumi tiek sniegti tikai laikā  no plkst. 9:00 līdz 16:00, nodrošinot atsevišķu pacientu plūsmu, novēršot vairāku pacientu vienlaicīgu uzturēšanos ārstniecības iestādes telpās, kā arī nosakot precīzu ierašanās laiku pakalpojuma saņemšanai.

 

Kārtība, kā saņemt pakalpojumus

Vienlaikus, tāpat kā līdz šim, tiek nodrošināta neatliekamā medicīniskā un akūtā palīdzība, tostarp nepieciešamie izmeklējumi un konsultācijas. Arī ģimenes ārsta prakses turpina darbu. Tāpat tiek turpināts nodrošināt onkoloģiskās, dzīvību glābjošas, kā arī tādas operācijas, kuru atcelšanas rezultātā var iestāties invaliditāte. Nepieciešamo palīdzību saņem arī grūtnieces, “zaļā koridora” pacienti, HIV/AIDS un tuberkulozes un citi pacienti. Iespēju robežās konsultācijas tiek sniegtas attālināti.

 

NVD atgādina, ka joprojām ir spēkā kārtība, ka bez iepriekšējas pieteikšanās pie ārsta vai uz ārstniecības iestādi doties nedrīkst. Pirms nepieciešamā pakalpojuma saņemšanas ar ārstniecības personu, iestādi ir jāsazinās telefoniski vai elektroniski un doties var tika pēc tam, kad noteikts konkrēts ierašanās laiks un datums.