Attālināto mācību lielākā daļa vecāku skaidro vielu, ko nevar izskaidrot skolotāji
Šis mācību gads tuvojas izskaņai, attālinātās mācības nav bijušas vieglas. Patlaban nav skaidrs, vai rudenī skolēni atgriezīsies skolas solā vai mācīsies no mājām. Kamēr izglītības ministre attālinātās mācības saredz kā svarīgu pārmaiņu un iespēju laiku, skolēnu, viņu vecāku un pedagogu aptaujā noskaidrots, ka, mācoties attālināti, pieaug zināšanu plaisa starp skolēniem.
Līdz šī mācību gada noslēgumam atlikušas vēl divarpus nedēļas. Un šobrīd arī vēl nav skaidrs, kādā formā mācības varēs atsākties rudenī. Tas būs atkarīgs no koronavīrusa izplatības un epidemiologu ieteikumiem. Izglītības ministre uzskata, ka attālinātās mācības būs sagatavojušas kompetenču pieejai, kas sāksies septembrī.
Taču īpaši skolēniem, vecākiem un pedagogiem izsūtītā aptaujā noskaidrots, ka nevis mācību pieeja ir mainījusies, bet gan skolotāja vietā mācīšanas darbu uzņemas vecāki.
“Vecāku iesaiste ir būtiska mācību procesā. It īpaši sākumskolas posmā. Liela daļa iesaistīto – gan vecāki, gan skolēni, gan skolotāji norāda uz slodzes pieaugumu,” atzina izglītības tehnoloģiju uzņēmuma “Edurio” pārstāvis Gatis Narvaišs. 74% vecāku saviem bērniem ikdienā skaidro mācību uzdevumus, kas nozīmē, ka bērni paši nevar izprast, ko skolotājs no viņiem sagaida.
“Skolotāji jutās varbūt pārāk koncentrēti uz uzdevumu došanu, atbilžu saņemšanu, to labošanu un vērtēšanu, bet izpalika tas skaidrojošais darbs, kas parasti bija klātienē, stundu laikā,” atzina centra vadītājs Guntars Catlaks.
Tas neapšaubāmi ietekmē arī izglītības kvalitāti, tāpēc attālināto mācību laikā labāk skolēniem uzdot mazāk un vienam uzdevumam ļaut veltīt ilgāku laiku.