Ratinīka: Attālinātajās mācībās izglītības kvalitāte cieš arī vecāku nevēlamas ietekmes dēļ
Attālināto mācību laikā vecāki bieži pārlieku palīdz bērniem veikt mājasdarbus, tā uzlabojot viņu vērtējumu, bet ne zināšanas, uz to attālinātajā preses konferencē medijiem norādīja Rīgas domes Izglītības, kultūras un sporta komitejas priekšsēdētāja Iveta Ratinīka.
Viņa uzsvēra arī, ka attālināto mācību laikā īpaša vērība jāvelta bērniem ar mācību grūtībām un 9. un 12.klašu skolēniem.
Ratinīka pauda: “Diemžēl varu teikt, ka izglītības kvalitāte cieš, problēma saistīta ar nevēlamu vecāku ietekmi.”
Ar nevēlamu vecāku ietekmi Ratinīka raksturoja to, ka daudziem jauniešiem vecāki pārlieku palīdzēja veikt pārbaudes darbus un dažādus citus skolas uzdevumus pavasara posmā. Līdz ar to atzīmes ir augstākas, bet zināšanas diemžēl nav labākas.
“Veicot nelielu pedagoģisku eksperimentu, es diagnostikas režīmā
atkārtoti lūdzu izpildīt pārbaudes darbu, ar ko jau mēs noslēdzām
mācību gadu latviešu valodā. Procentuāli rezultāti ļoti daudziem
bija krietni zemāki, kas liecina, ka viņi neveica šo darbu
patstāvīgi,” ar pieredzi dalījās Iveta Ratinīka.
Īpaši uztrauc 9. un 12. klašu izglītojamie. “Mudinām skolu vadību
domāt par modeļu izvēli tālāk. 9. un 12. klasēm vajadzētu maksimāli
daudz kontakta iespējas ar skolotāju, apzinoties viņu īpašo
situāciju skolu beigšanā un domājot par to, kā tas ietekmēs viņu
tālāko nākotni un studiju iespējas,” uzsver Ratinīka.
Visu preses konferenci var noskatīties šeit: