Ja februārī 9.klašu skolēniem nebūs iespējamas mācības vai individuālas konsultācijas klātienē, tad eksāmenus aizstās ar monitoringa darbiem
Pēc viņas teiktā izriet, ja mācības vai individuālās konsultācijas 9. klasēm nebūs iespējamas pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas, eksāmenus automātiski aizstās monitoringa darbi. Šuplinska skaidroja, ka tos dod, lai skolēns saprastu, kuras prasmes, spējas un zināšanas viņam vēl jāpilnveido arī pēc pamatskolas absolvēšanas, turpinot mācības vidusskolā, ģimnāzijā vai profesionālajā skolā.
Vienlaikus ministre norādīja, ja pēc 7. februāra nav nekādu uzlabojumu un klātienes procesi neatsākas, tad skolotājus lūgs monitoringa darbus īstenot krietni ātrākā periodā, nekā bija ieplānoti diagnosticējošie darbi.
Tāpat politiķe uzsvēra, ka monitoringa darbs nav tieši saistīts ar gada vērtējumu, bet gan skolēna kompetenču un prasmju pilnveidošanu.
Turpretī par vidusskolas posmu, ministre pauda cerību, ka drīzumā būs iespēja atsākt organizēt klātienes konsultācijas skolu beidzējiem, jo tas esot izšķirīgāks posms par 9.klasi.