IZM pēc ārkārtējās situācijas vēlas atgriezties pie 3 scenārijiem skolu darbā
"Joprojām uzstājam uz to, ka ir jāvērtē līdzvērtīgi arī psihoemocionālais, skolas pieejamības un izglītības kvalitātes jautājums. Tieši tāpēc esam ieteikuši savu šo rīcības plānu. Un pirmais punkts, atceļot ārkārtas situāciju, ja tas notiek, – atgriezties pie augustā iedibinātā "A, B un C" modeļa, kur ļoti liela atbildība ir pašvaldībai kopā ar skolas komandu," klāstīja ministre.
Pēc viņas teiktā, skolas ir daudz strādājušas pie epidemioloģiskās drošības pasākumiem, nodrošinot visas prasības – gan distancēšanās ievērošanu, gan masku nēsāšanas, gan telpu dezinfekciju, telpu vēdināšanu.
"Tātad pirmais – attīstīt reģionu principu. Tajās drošajās pašvaldībās, izvērtējot situāciju, ļaut [klātienē] ienākt 1.–6. klasei, 12. klasei un pēc rotācijas principā arī citām klasēm," klāstīja ministre.
Pēc Šuplinskas teiktā, nepārtraukti tiek diskutēts par klātienes mācību atsākšanu 1.–4. klasēm visā Latvijā, taču šajā ziņā "atbalstošu pozīciju nejūtam". "Alternatīvais variants ir pilnīgi visā valsts teritorijā āra nodarbības vismaz, pagaidām runājam par klātienes iespēju mazajiem," teica ministre.
Jautāta par eksāmeniem skolās, ministre sacīja, ka pagaidām eksāmeni un diagnosticējošie darbi plānoti klātienē ar distancēšanos un saīsināto laiku. "Protams, lielākais pārbaudījums ir devītā klase (..). Ar bažām raugāmies uz epidemioloģisko situāciju," atzina ministre.