Liepājas pirmsskolas izglītības iestādēs darbojas roboti bitītes
Roboti bitītes katru dienu atrodas kādā no pirmsskolas izglītības iestādēm, un ar tiem strādā pedagogi, kuri, pabeidzot apmācības, kļuvuši par robotikas vēstnešiem pirmskolā.
Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde ar pašvaldības atbalstu turpina īstenot projektu “Izglītības tehnoloģiju ieviešana pirmsskolas mācību satura apguvē”, izmantojot tehnoloģijas un to sniegtās priekšrocības mācību procesā, lai bērni varētu iepazīties ar tām jau no mazotnes. Kombinējot darbības, bērni var veidot vienkāršas darbību ķēdes jeb algoritmus. Šo principu var izmantot vispārējās un algoritmiskās domāšanas attīstīšanai, kā arī lasītprasmes, matemātikas, dzīvnieku u. c. tēmu apguvē.
Vairāki pedagogi ir atzinuši: kopš bērni darbojas ar šiem robotiem, viņiem ir jūtami uzlabojušās sadarbības prasmes, loģiskā domāšana un redzama personīgā izaugsme. Tāpat pedagogi atzina, ka vislabāk bērniem patīk ar robotiem pildīt uzdevumus, kur var izpausties radoši – pašiem veidot ceļus, šķēršļu takas, zīmēt, pieliekot robotam zīmuli.
Kopš 2020. gada septembra roboti uz izglītības iestādēm tikuši vesti 97 reizes, un, pēc pirmsskolas izglītības iestāžu sniegtajiem datiem, ar tiem darbojušies vairāk nekā 3000 bērnu. Darbs ar robotiem notiek gandrīz visās grupās, izņemot pašu mazāko bērnu grupās. Šo procesu koordinē un tehnoloģijas darba kārtībā uztur Zinātnes un izglītības inovāciju centra eksperti. Kopumā ar robotiem bitītēm darbojušies audzēkņi no 20 Liepājas pirmsskolas izglītības iestādēm.