Swedbank brīdina – krāpnieki sākuši izmantot robotzvanus un zvana arī latviešu valodā
“Tas, ka krievu valoda nebūs vienīgā valoda, kuru krāpnieki izmantos klientu uzrunāšanai, diemžēl jau bija gaidāms. Attīstoties tehnoloģijām, uzlabojas arī krāpnieku rīki, kā izlikties par banku darbiniekiem un ar viltu iegūt klientu datus, lai pieslēgtos klientu internetbankai. Tāpēc aicinām klientus būt īpaši vērīgiem un neuzķerties uz šādiem viltus banku darbinieku zvaniem, neskatoties kādā valodā šie zvani tiek saņemti. Jebkurš saņemtais zvans vai īsziņa, kad kāds aicina jūs izpaust vai kaut kur ievadīt Smart-ID vai kalkulatora kodus, ir skaidrs signāls – tie ir krāpnieki!”, saka Vadims Frolovs, Swedbank Klientu servisa pārvaldes vadītājs.
Svarīgākie ieteikumi klientu drošībai
- Ja kāds zvana vai sūta ziņu, prasot kaut ko apstiprināt ar Smart-ID vai kodu kalkulatoru, nekādā gadījumā to nedariet – šādi apstiprinātu darbību nevar atcelt, un tas nozīmē pazaudētu naudu
- Banka nekad nezvana un neprasa izpaust vai ievadīt kādā vietnē Smart-ID vai kalkulatora kodus (piemēram, viltus bankas mājas lapā/internetbankā).
- Banka nekad nesūta klientiem interneta saites, kurās prasītu ievadīt savus Smart-ID vai kalkulatora kodus.
- Ja Swedbank darbiniekiem būs nepieciešams atpazīt klientu, bankas darbinieks lūgs klientu pašam pievienoties internetbankai, ievadot pārlūkā tās oficiālo adresi (nevis nospiežot kādu linku) vai pašam sazināties ar bankas Konsultāciju centru.
Banka arī lūdz klientus ievērot - ja esat saņēmis krāpnieku zvanu, bet savus datus neesat izpaudis, lūdzu ziņojiet bankai tikai rakstiski – sūtot ziņu čatā vai nosūtot bankas ziņojumu savā internetbankā. Ja krāpniekiem ir izdevies iegūt klienta datus, tad lūgums klientam nekavējoties ziņot bankai, zvanot uz 67444444.