Sociālo pakalpojumu saņemšanas kārtība mājsēdes laikā
Labklājības ministrija sagatavojusi skaidrojumus, kā saņemt sociālos pakalpojumus mājsēdes laikā.
Pirmkārt, pakalpojumi, kuri var tikt nodrošināti attālināti, netiek sniegti klātienē. Otrkārt, darbiniekiem un personām, kas līgumattiecību izpildes laikā pakalpojuma sniegšanas vietā nonāk saskarē ar klientiem, jāvar uzrādīt sadarbspējīgu vakcinācijas vai pārslimošanas sertifikātu vai negatīvu Covid-19 testu.
Gandrīz visi sociālie pakalpojumu tiks sniegti jau pēc esošā algoritma – klātienē vai attālināti. Tā, piemēram, ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumi turpinās klātienē, jauni klienti tiek uzņemti, ja nav izsludināta karantīna, arī grupu mājas (dzīvokļa) pakalpojumi personām ar garīga rakstura traucējumiem turpinās klātienē.
Taču psihosociālās rehabilitācijas pakalpojumi personām ar onkoloģisku slimību un to tuviniekiem, epidemioloģiskās drošības nolūkā pakalpojumi uz laiku var tikt ierobežoti.
Sociālās rehabilitācijas pakalpojumi 14 vai 21 dienas kursa veidā (personām ar funkcionāliem traucējumiem, t.sk. personām ar prognozējamu invaliditāti, ČEAS likvidēšanas dalībniekiem un tās rezultātā cietušām personām un politiski represētām personām) turpināsies klātienē klientiem, kuri pakalpojumu saņem pēc medicīniskās rehabilitācijas, tomēr epidemioloģiskās drošības nolūkā var tikt ierobežota jaunu klientu uzņemšana. Dienas centru pakalpojumi turpinās klātienē, bet epidemioloģiskās drošības nolūkā pakalpojumi uz laiku var tikt ierobežoti.
Plašāka informācija par sociālo pakalpojumu darbību mājsēdes laikā ir atrodami internetā Labklājības ministrijas mājaslapā - https://www.lm.gov.lv/lv/jaunums/socialo-pakalpojuma-sniegsanas-nosacijumi-perioda-no-2021-gada-21-oktobra-lidz-14-novembrim