Ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis atsāk darbu ierastajā režīmā – padomus sniegs ārpus ģimenes ārstu darba laika

Līdz ar valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas pārtraukšanu, ģimenes ārstu konsultatīvais tālrunis no otrdienas, 1. marta, vairs nestrādās 24 stundu režīmā katru dienu, bet gan atsāks strādāt kā ierasts, nodrošinot konsultācijas laikā, kad ģimenes ārsta prakse nestrādā – vakaros, nakts stundās un brīvdienās.
Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa 66016001 darba laiks darba dienās ir no plkst. 17.00 līdz 8.00, savukārt brīvdienās tālrunis strādā visu diennakti.

FOTO: Shutterstock.com

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa 66016001 darba laiks darba dienās ir no plkst. 17.00 līdz 8.00, savukārt brīvdienās tālrunis strādā visu diennakti.

Tāpat kā iepriekš ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa 66016001 darba laiks darba dienās būs no plkst. 17.00 līdz 8.00, savukārt brīvdienās tālrunis strādās visu diennakti.

 

Uz ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni iedzīvotāji var zvanīt, kad nav iespējas konsultēties ar savu ģimenes ārstu, bet nepieciešams mediķu padoms veselībai steidzamās situācijās, un nav skaidrs, kā rīkoties. Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa mediķi telefoniski sniedz padomus nelielu traumu, pēkšņu saslimšanu vai hronisku slimību saasinājuma brīžos, tostarp, ja ir:

  • saaukstēšanās, drudzis;
  • vemšana, caureja;
  • muguras sāpes;
  • sāpes ausīs, kaklā;
  • brūces, nobrāzumi, ķermeņa sasitumi, sastiepumi;
  • hroniskas slimības saasinājumi u.c.
  • arī tad, ja ir šaubas, zvanīt 113 vai nē.

 

Atgādinām, ka ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa speciālisti sniedz medicīniskus padomus akūtās veselības situācijās. Konsultatīvā tālruņa mediķa padoms neaizstāj ciešu sadarbību ar savu ģimenes ārstu gan akūtas, gan hroniskas saslimšanas gadījumā.

 

Ģimenes ārstu konsultatīvā tālruņa speciālisti:
 

Reklāma
Reklāma
  • neizraksta medikamentu receptes;
  • neatver/nenoslēdz darba nespējas lapas;
  • nepārskata un nemaina ārstējošā ārsta jau nozīmētos medikamentus un to devas;
  • neizraksta nosūtījumus uz analīzēm un izmeklējumiem, t.sk., saslimstot ar Covid-19;
  • neanalizē jau esošu analīžu un izmeklējumu rezultātus (asinsanalīzes, veikto rentgenu, ultrasonogrāfiju u.c.);
  • nevērtē ārstējošā ārsta noteikto diagnozi;
  • nesniedz izziņas par medicīnas iestāžu kontaktinformāciju, adresēm.

 

Var būt situācijas, kad bez ģimenes ārsta vai ārsta speciālista palīdzības zvanītāja problēmu nevar atrisināt. Šādos gadījumos konsultatīvā tālruņa mediķis ieteiks pēc iespējas ātrāk sazināties ar ārstējošo ārstu. 

Ja sūdzības par veselību būs tādas, kas apdraud veselību vai dzīvību, tad zvanu pāradresēs uz Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta ārkārtas tālruni 113.

 

Papildu informāciju par tuvākajām ārstniecības iestādēm, kurās var saņemt medicīnisko palīdzības vienkāršāku saslimšanu vai traumu gadījumos var uzzināt Nacionālajā veselības dienestā (NVD) vai darba laikā zvanot uz NVD bezmaksas uzziņu tālruni 80001234.

 

Aicinām arī iepazīties ar ieteikumiem, ko izveidojuši Paula Stradiņa klīniskās universitātes slimnīcas ārsti, lai ikviens jau laikus varētu uzsākt Covid-19 ārstēšanu mājas apstākļos, lasi ŠEIT

Saistītie raksti