Šo sestdien jau Lielā Talka! Kur saņemt SOLO talkas maisus un kur tos pēc tam likt?
Jāņem vērā, ka SOLO talkas maisus izsniegs noteikti Rimi veikali, tāpēc talkotāji aicināti savlaicīgi iepazīties ar veikalu sarakstu, kuros būs pieejami maisi. Kopumā Rimi veikalos tiks izdalīti 100 000 maisu. Talkas dienā pēc sakopšanas darbiem talkas maiss ar savāktajiem atkritumiem jānogādā kādā no tuvākajām oficiāli reģistrētajām talkas atkritumu savākšanas vietām (vai apvienotajām atkritumu savākšanas un labiekārtošanas talkas vietām), kuras atzīmētas Lielās Talkas kartē.
“Arī šogad turpinām iesākto tradīciju un aicinām talkotājus piedalīties SOLO talkās, sakopjot tuvāko apkārtni vienatnē, divatā vai ģimenes lokā. Visas sabiedrības iesaiste ir nozīmīga, lai padarītu apkārtējo vidi zaļāku un sakoptāku. Priecājamies, ka sadarbībā ar Rimi, kas arī savus pircējus aicina rūpēties par vides ilgtspējību, varam sniegt iespēju ikvienam interesantam piedalīties Lielās Talkas aktivitātēs, saņemot savu SOLO talkas maisu kādā no Rimi veikaliem un talkojot sev ērtā laikā un vietā,” saka Vita Jaunzeme, Lielās Talkas vadītāja.
Kā liecina Rimi rīkotā aptauja,* 90% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka Lielā Talka ir sabiedrībai un Latvijas videi nepieciešams pasākums, un divas trešdaļas aptaujāto norāda – šogad aktīvākie uzkopšanas darbi vajadzīgi Latvijas mežos, sevišķi Rīgas, Pierīgas un Latgales reģionos.
“Sakopta vide ir sabiedrības labklājības simbols un arī spēcīgs motivators. Tas iedarbojas tikpat vienkārši kā savas istabas vai darbagalda sakārtošana – vide ap mums nosaka arī mūsu labsajūtu un rīcību. Lielās talkas fenomens ir Latvijas veiksmes stāsts, kas ik gadu pulcē tūkstošiem cilvēku. Tas ir brīdis, kad reizi gadā atzīmējam pavasara atnākšanu un iegūstam sakoptu tuvējo apkārtni, kas priecē visu vasaru. Atkārtojot to pietiekami bieži, audzinām sevī pozitīvu neiecietību pret tādu rīcību kā riepu un izsmēķu izmešana ceļmalās. Atbildība par sakoptu vidi ir pastāvīgi jākultivē, tāpēc arī šogad aicinām ikvienu piedalīties Lielajā Talkā!” aicina Rimi Latvia sabiedrisko attiecību speciālists Juris Šleiers.
* Aptauju veikusi pētījumu kompānija Snapshots 2022. gada martā, aptaujājot 703 Latvijas iedzīvotājus 18–74 gadu vecumā.