Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība rīkos piketu mazo pedagogu algu dēļ

Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrība (LIZDA), ilgstoši nespējot panākt vienošanos ar Izglītības un zinātnes ministriju ( IZM) par pedagogu darba algas un darba slodzes sabalansēšanas jautājumiem, lēma organizēt piketu pie LR Saeimas ēkas 2022. gada 16. jūnijā plkst. 12.00.
Pikets par pedagogu darba algas un darba slodzes sabalansēšanas jautājumiem plānots  pie LR Saeimas ēkas 2022. gada 16. jūnijā plkst. 12.00.

FOTO: Shutterstock.com

Pikets par pedagogu darba algas un darba slodzes sabalansēšanas jautājumiem plānots pie LR Saeimas ēkas 2022. gada 16. jūnijā plkst. 12.00.

2022. gada 2. jūnijā pieteikums par piketu ir iesniegts Rīgas valstspilsētas pašvaldībā.

 

LIZDA Saeimai un valdībai izvirza prasības gan izstrādāt un nākamajiem pieciem gadiem apstiprināt darba samaksas grafiku, kā arī izstrādāt darba slodžu sabalansēšanas principus. 

“Latvijā pedagogu vidējā bruto alga ir 977 eiro, kas ir zemākā pedagogu alga Baltijas valstīs 

un ceturtā zemākā OECD (Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas) valstīs. Latvijā ir zemākās skolu direktoru algas. Atsevišķās pašvaldībās ir piemaksas un algas ir lielākas, bet arī slodzes tur ir lielākas. Pirmsskolas pedagogu algas šobrīd ir ap 872 līdz 1100 bruto," Mammamuntetiem.lv atklāj LIZDA vadītāja Inga Vanaga.

 

Reklāma
Reklāma

Par lēmumu organizēt piketu Inga Vanaga Mammamuntetiem.lv min faktu, ka IZM vienā no dokumentu projektiem ir iekļāvusi punktu, ka 2023.-2025. gadā no valsts budžeta līdzekļiem netiks piešķirts papildu finansējums viena skolēna izmaksām. “Tas skaidri pasaka, ka ministrija nekādu grafiku neplāno izstrādāt un ka slodžu sabalansēšanai naudu arī neplāno prasīt. Tas, ka publiski tiek teikts, ka nauda būs, ir klajā pretrunā ar to finansējuma apmēru, kas ir apstiprināts Izglītības attīstības pamatnostādnēs. Ar piketu mēs prasām, lai valdība ievēro tos normatīvos aktus, ko paši ir pieņēmuši,” nostāju pauž Vanagu.

 

LIZDA vadītāja norāda, ka šādi turpināt tā nevar – pedagogu slodzes ir nesabalansētas, šobrīd ir grūti pedagogiem veltīt pietiekamu laiku bērniem, nav laika konsultācijām. “Redzam arī, ka jaunie pedagogi skolās ilgi neturas, un skolās nav, kas strādā. Agri vai vēlu tas, ka bērni atrodas kopā ar nogurušu, nemotivētu pedagogu, atsaucās uz izglītības kvalitāti un pieejamību. Gribam, lai pedagogiem nav jāstrādā konveijerā, lai ir vairāk laika,"  teica Vanaga.