Pēc eksāmena rezultātu pārsūdzēšanas skolniecei ievērojami kāpis vērtējums
Jauniete apstrīdēja savākto punktu skaitu latviešu valodas eksāmena otrajā daļā, kur jādemonstrē savas zināšanas. Pēc apelācijas novērtējums šajā eksāmena daļā pacelts visai būtiski – par 30 procentpunktiem jeb no 63% uz 93% pareizu atbilžu.
“Atbilde bija, ka esot radusies kļūme tajā, ka esot slikti ieskenēts darbs. Vērtētājs daļu darba neesot redzējis. Man arī saka – jūs saprotiet, [mēs esam] ļoti noslogoti, kovida laiks, ir ļoti karsts, mums jāieskenē daudzi tūkstoši darbu.''
Pētot padziļināti, noskaidrots, ka tehniskas kļūmes gan nav. Tā vietā runa bijusi par novērtētāja subjektīvo viedokli. Eksāmena otro daļu vērtē viens cilvēks, kas divos uzdevumos ielicis vērtējumu – 0.
Veicot neatkarīgu pārvērtēšanu, abos uzdevumos piešķirts gandrīz maksimālais punktu skaits.
“Patiesībā šāda starpība ļoti ietekmē potenciālā studenta iespējas, piemēram, iekļūt budžeta grupā vai saņemt kādu stipendiju, kur šie centralizēto eksāmenu rezultāti ir svarīgi,” norādīja skolnieces mamma.