Pēc eksāmena rezultātu pārsūdzēšanas skolniecei ievērojami kāpis vērtējums

No 63% līdz 93% – par ievērojamu apjomu audzis kādas skolnieces centralizēto eksāmenu vērtējums pēc pārsūdzēšanas. Viņa ir viena no vairāk nekā 70 nu jau bijušajiem vidusskolēniem, kas šogad eksāmena rezultātus apstrīdēja.
Šāda starpība ļoti ietekmē potenciālā studenta iespējas, piemēram, iekļūt budžeta grupā vai saņemt kādu stipendiju, kur šie centralizēto eksāmenu rezultāti ir svarīgi.

FOTO: Shutterstock.com

Šāda starpība ļoti ietekmē potenciālā studenta iespējas, piemēram, iekļūt budžeta grupā vai saņemt kādu stipendiju, kur šie centralizēto eksāmenu rezultāti ir svarīgi.

Jauniete apstrīdēja savākto punktu skaitu latviešu valodas eksāmena otrajā daļā, kur jādemonstrē savas zināšanas. Pēc apelācijas novērtējums šajā eksāmena daļā pacelts visai būtiski – par 30 procentpunktiem jeb no 63% uz 93% pareizu atbilžu.


“Atbilde bija, ka esot radusies kļūme tajā, ka esot slikti ieskenēts darbs. Vērtētājs daļu darba neesot redzējis. Man arī saka – jūs saprotiet, [mēs esam] ļoti noslogoti, kovida laiks, ir ļoti karsts, mums jāieskenē daudzi tūkstoši darbu.''

 

Pētot padziļināti, noskaidrots, ka tehniskas kļūmes gan nav. Tā vietā runa bijusi par novērtētāja subjektīvo viedokli. Eksāmena otro daļu vērtē viens cilvēks, kas divos uzdevumos ielicis vērtējumu – 0.

Reklāma
Reklāma

Veicot neatkarīgu pārvērtēšanu, abos uzdevumos piešķirts gandrīz maksimālais punktu skaits.

“Patiesībā šāda starpība ļoti ietekmē potenciālā studenta iespējas, piemēram, iekļūt budžeta grupā vai saņemt kādu stipendiju, kur šie centralizēto eksāmenu rezultāti ir svarīgi,” norādīja skolnieces mamma.