No janvāra būs obligāta eID! Ja tikko izgatavota pase, vai ar to pašu pieteikumu var noformēt eID karti?
Trīs bērnu mamma Ilze no Ādažiem ir neizpratnē, kāpēc viņai ar visiem bērniem, no kuriem divi ir bērnudārza vecumā, atkal “jāmedī vieta garajās rindās kādā no Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes (PMLP) nodaļām”, ja pavisam nesen visām atvasēm izgatavota pase un tātad visi bērni arī fotografēti: “No jaunā gada 3+ kartes varēs izmantot tikai komplektā ar eID, tostarp braukšanai sabiedriskajā transportā. PMLP nodaļās ir ļoti garas rindas, turklāt uz vienu laiku varu pierakstīt tikai trīs numuriņus nevis četrus, kā vajadzētu mums.”
Ilze uzskata, ka "tā ir lieka PMLP resursu šķērdēšana, jo bērnudārza un skolas vecuma bērns jau nemainās tik ļoti, lai pēc četriem mēnešiem izskatītos pilnīgi savādāk un būtu jābildē atkal".
PMLP pārstāve Madara Puķe skaidro – prasību, ka personu apliecinošu dokumentu noformēšanai ir jāveic personas fotogrāfēšana, nosaka virkne noteikumu:
- Saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 134: lai noformētu personu apliecinošu dokumentu, jāiegūst personas sejas attēls.
- Noteikumu 25. punktā teikts: lai iegūtu personu apliecinošā dokumentā iekļaujamo personas sejas digitālo attēlu, personu nofotografē šo noteikumu 17., 18. vai 19. punktā minētajā iestādē.
- Noteikumu 11. pielikumā noteikts, ka
fotogrāfija nedrīkst būt vecāka par trim mēnešiem un tā nav izmantota iepriekšējā personas apliecinoša dokumenta izgatavošanai (iznēmums, ja dokumentus formē vienlaicīgi).
- papildus Personu apliecinošu dokumentu likuma 11. panta pirmā daļa nosaka, ka personu identificē līdz personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai.
“Atgādinām, ka bērnu līdz 10 gadu vecumam uz nodaļu jāved vienu reizi, iesniedzot dokumentus jauna personu apliecinoša dokumenta saņemšanai vai saņemot gatavo dokumentu,” norāda Madara Puķe.
Tāpat viņa bilst, ka pārvalde primāri katru darba dienu apkalpo klientus rindas kārtībā, iepriekšējs pieraksts ir būtiski samazināts, tāpēc arī ātri aizpildās: “Šobrīd rindas ir būtiski samazinājušās un visās 29 Pārvaldes nodaļās pakalpojumu iespējams brīvi saņemt, neveicot pierakstu, t.,i., rindas kārtībā apmeklējot nodaļu.”
Klientu ērtībai ieviesta arī iespēja konkrētajā dienā un konkrētajā nodaļā rindā iestāties attālināti, izmantojot Qticket mobilo lietotni.
Madara Puķe vēl piebilst: “Šobrīd tiešām pakalpojums ir brīvi pieejams, un ļoti aicinām klientus neatlikt un nākt noformēt dokumentus šogad.”