“Lidl” paplašinās veselīgo produktu klāstu un izglītos par apzinātu uzturu
Kā gan aptuveni 10 miljardi cilvēku 2050. gadā varēs ievērot veselīgu diētu, neiznīcinot planētu? Šis ir jautājums, kas lika vadošajiem zinātniekiem no “EAT – Lancet Commission” izstrādāt “Planetārās veselības uzturu” (Planetary Health Diet). Tas ir pārsvarā uz augu valsts produktu bāzes veidots uzturs, kas veicina lietot produktus ar nelielu oglekļa pēdas nospiedumu. Balstoties šajā uztura modelī, “Lidl” mērķis ir līdz 2025. gadam piedāvāt saviem klientiem vislabāko produktu klāstu apdomātam un ilgtspējīgam dzīvesveidam. Konkrētāk, tas ietver šādus pasākumus:
- Jauni standarti bērnu produktu mārketingā
Veselīgas ēšanas pamati tiek apgūti jau agrā bērnībā. Sākot ar 2023. gada janvāri, izņemot Ziemassvētku, Lieldienu un Helovīna tematiskos akcijas produktus, “Lidl” vairs nereklamēs bērniem produktus, kuros ir daudz piesātināto taukskābju, cukura vai sāls. Ar šo lēmumu “Lidl” seko Pasaules Veselības organizācijas ieteikumiem. “Lidl” arī vecinās veselīga un ilgtspējīga bērnu uztura mārketingu.
- Vairāk pilngraudu produktu “Lidl” privāto zīmolu produktos
Jaunākie pētījumi, tai skaitā “Global Nutrition Report” uzrāda: pilngraudu produkti ir vissvarīgākais faktors, lai vecumu mēs sagaidītu ar labu veselību. Pilngraudu produkti satur vairāk šķiedrvielas, veicina labu zarnu trakta veselību un palīdz novērst tādus veselības riskus kā diabēts un sirds-asinsvadu slimības. Tāpēc līdz 2025. gadam “Lidl” pakāpeniski palielinās pilngraudu proporciju savu privāto zīmolu produktos.
- Augu izcelsmes produktu klāsta paplašināšana
Globāli vislielākā ietekme uz apkārtējo vidi ir tieši dzīvnieku izcelsmes produktu ražošanai. Jo vairāk augu izcelsmes produktu mēs patērējam, jo vairāk pozitīva mēs darām vides, bioloģiskās daudzveidības un mūsu pašu veselības labā. Tieši tāpēc, līdz 2025. gadam “Lidl” konsekventi palielinās augu izcelsmes proteīnu avotu īpatsvaru savā piedāvājumā, tai skaitā, paplašinot vegānisko produktu klāstu, piemēram, “Vemondo” privātā zīmola produktu skaitu, kā arī pākšaugu un riekstu produktu apjomu. “Lidl” arī turpmāk attīstīs dzīvnieku izcelsmes produktu klāstu savā piedāvājumā un rūpēsies par dzīvnieku labturības veicināšanu. Tas nozīmē, ka arī turpmāk klientiem tiks piedāvāts plašs gaļas izstrādājumu klāsts, lai nodrošinātu klientiem izvēles iespējas.
No 2023. gada “Lidl” aprēķinās un salīdzinās dzīvnieku valsts proteīnu avotu proporciju ar augu valsts izcelsmes produktiem un publiskos šo informāciju savos ilgtspējas pārskatos. “Lidl” arī izmantos starptautiski atzītus marķējumus, piemēram “Nutri-Score” un mājlopu labturības sertifikātus, lai ļautu klientiem pieņemt apzinātus pirkumu lēmumus.
- Lielāka pārskatāmība, pateicoties “Nutri-Score”
No 2023. gada, “Lidl Latvija” pakāpeniski sāks marķēt savu privāto zīmolu produktus ar “Nutri-Score” marķējumu, lai klientiem ļautu vieglāk veikt apzinātus lēmumus par veselīgu uzturu. Ar piecu pakāpju krāsas un burtu skalas palīdzību, klienti acumirklī varēs ieraudzīt pārtikas produkta uzturvērtības profilu. “Lidl” arī izmanto “Nutri-Score” kā augstāka līmeņa KPI rādītāju, lai uzlabotu sava preču klāsta vidējo uzturvērtību.
Plašāku informāciju par “Lidl” apņemšanos apzināta uztura sakarā atradīsiet mūsu tīmekļa vietnē: https://corporate.lidl.lv/lv/ksa-2023/labi-cilvekiem/veicinot-veseligu-dzivesveidu