Ar 1. septembri skolās darbu uzsāk 89 topošie skolotāji, kuri izturējuši atlasi
Olaines 1. vidusskolā šogad darbu uzsāks trīs “Mācītspēks” jaunā kursa skolotāji. “Jauno skolotāju degošās acis ir milzīga vērtība un ieguvums skolēnam, un tā ir zīme, ka viss izdosies. “Mācītspēks” ir risinājums skolotāju piesaistei – skolas iegūst motivētus profesionāļus savā jomā, kas kļūst par pedagogiem, savukārt skolēni iegūst jaunu skatījumu šajos mācību priekšmetos. Mūsu skolā skolotājus strādāt motivē skolas mikroklimats – mūsu skolotāji novērtē skolas darba kultūru, jo viss ir sakārtots “pa plauktiņiem”, ir izstrādātas skolas darbības sistēmas, kas ir saprotamas un darbojas ikdienā. Svarīgs ir arī atalgojums un citi plusi,” norāda Elita Kalnbērza, Olaines 1. vidusskolas direktora vietniece mācību darbā 7.-12. klasēs. Viņa uzskata, ka skolotāji izvēlas strādāt skolā, jo par viņiem rūpējas.
Šogad darbu skolās turpinās arī 69 “Mācītspēks” skolotāji, kuri 2023. gadā absolvējuši 2. līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmu “Skolotājs”. No tiem 52 pedagogi vēl profesionāli pilnveidosies kādā no Latvijas Universitātes četrām tālākizglītības programmām - “Klasvadība efektīvai mācību stundai”, “Pārmaiņu vadība izglītībā”, "Speciālā un iekļaujošā izglītība” vai “Tehnoloģiju bagātināta mācību procesa organizēšana”. 2022. un 2021. gadā “Mācītspēks” divu gadu programmu ir pabeiguši kopumā 107 pedagogi, savukārt vēl 45 skolotāji ir ieguvuši skolotāja kvalifikāciju.
“Visiem jaunajiem skolotājiem es saku – te, skolā, nav viegli. Te ir grūti, lai gan gandarījums no darba ir neaprakstāms. Arī pašam skolotājam ir jāgrib pilnveidoties un ieguldīties. Katru reizi, kolektīvā ienākot jaunam kolēģim, mēs visi sagrupējamies un esam gatavi sniegt atbalstu, lai viss izdotos, jo tieši vide ir tas, kas jauno pedagogu var noturēt skolā. Cienīt, mīlēt, godāt, atbalstīt un neatteikt palīdzību – tas ir mūsu vadmotīvs,” komentē Ieva Taranda, Jūrmalas Valsts ģimnāzijas direktore. “Arī “Mācītspēks”, kas, gadiem ejot, jau ir ar savu kvalitātes zīmi, topošos pedagogus sagatavo reālajai dzīvei, ir nopietna atlase un spēcīga atbalsta kopiena. Šogad mūsu kolektīvā pievienojas vēl divi jauni pedagogi, līdz ar to jūtam atbalstu, kaut skolotāju vēl trūkst.”
Pēc “Esiskolotājs.lv” Skolu vakanču kartes datiem pamatizglītības, profesionālās un interešu izglītības jomā, kā arī pirmsskolā ir kopumā 331 aktuālas vakances visā Latvijā, no kurām 277 ir tieši pedagogiem. Visvairāk vakanču ir Rīgā, kur trūkst 112 skolotāju. Visā Latvijā trūkst 29 matemātikas, 24 latviešu valodas un literatūras skolotāju, 20 angļu valodas pedagogu, 15 – datorikas, 14 – fizikas, 13 – ķīmijas un 11 dabaszinību, kā arī citu skolotāju.
Maija sākumā noslēdzās 2023. gada dalībnieku atlase darba vidē balstītām studijām “Mācītspēks”. Kopumā tika saņemti 378 pieteikumi, no tiem 277 atbilstoši projekta uzņemšanas kritērijiem. Atlasi izturēja 134 dalībnieki ar augstāko izglītību, kuri vēlējās darba vidē balstītās studijās Latvijas Universitātē, Daugavpils Universitātē vai Liepājas Universitātē iegūt skolotāja kvalifikāciju. Daļa no 134 atlasi izturējušiem kandidātiem no dalības projektā pašlaik ir atteikusies finansiālu, profesionālu vai ģimenes apstākļu dēļ.
Jaunajā “Mācītspēks” kursā ir 89 skolotāji: 33 topošie valodu skolotāji, kuri mācīs bērniem latviešu, angļu, vācu, spāņu vai franču valodu. 15 dalībnieki kļūs par matemātikas skolotājiem, un 12 pārstāvēs sociālo un pilsonisko jomu, kas sevī ietver sociālās zinības, vēsturi un uzņēmējdarbību. 13 topošie pedagogi mācīs dabaszinātnes un 13 kļūs par tehnoloģiju jomas skolotājiem, savukārt 2 dalībnieki skolēniem mācīs veselības un fiziskās sagatavotības jomas priekšmetus. 1 dalībnieks pārstāvēs kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību jomu.