Turpmāk par vardarbīgu audzēkņu izglītošanu lems izglītības iestādes vadītājs, piemērojot vienu no trim iespējām

Ministru kabinets apstiprinājis grozījumus par rīcību gadījumos, ja nepilngadīgais izglītojamais izglītības iestādē vai tās organizētajos vai atbalstītajos pasākumos apdraud savu vai citu personu drošību, veselību vai dzīvību.
Vardarbību veikušam izglītojamam individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrāde un īstenošana atsevišķi no citiem ir pieļaujama tikai izņēmuma gadījumos un sākotnēji ne ilgāk kā līdz vienam mēnesimTurpmāk vardarbīgu bērnu izglīt.

FOTO: Shutterstock.com

Vardarbību veikušam izglītojamam individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrāde un īstenošana atsevišķi no citiem ir pieļaujama tikai izņēmuma gadījumos un sākotnēji ne ilgāk kā līdz vienam mēnesimTurpmāk vardarbīgu bērnu izglīt.

Grozījumi paredz izglītības iestādes vadītājam tiesības pieņemt lēmumu par trim atšķirīgiem izglītības ieguves klātienes nodrošināšanas veidiem nepilngadīgam izglītojamam, kura atrašanās vienā telpā ar citiem rada apdraudējumu: 

  • citu telpu, 
  • citu laiku,
  • attālinātas mācības.

 

Grozījumi Ministru kabineta noteikumos ir nozīmīgi, lai būtu iespējama operatīva rīcība, ja izglītības iestādes vadītājam ir pamatotas aizdomas vai viņa rīcībā ir informācija, kuras dēļ nav pieļaujama vardarbību veikušā izglītojamā atrašanās kopā ar saviem grupas, klases vai kursa biedriem vai arī ar citiem izglītības iestādes izglītojamiem vai darbiniekiem. 

 

Piemēram, vardarbību veikušais izglītojamais fiziski ietekmējis citu izglītojamo vai darbinieku, uzsākta administratīvā pārkāpuma lietvedība par maznozīmīga miesas bojājuma nodarīšanu, viņš tiek turēts aizdomās par noziedzīgu nodarījumu par vardarbību vai vardarbības piedraudējumu, par noziedzīgiem nodarījumiem pret tikumību un dzimumneaizskaramību. 

Reklāma
Reklāma

 

Gadījumā, ja aizdomās turamajam nav piemērots apcietinājums vai aizliegums uzturēties izglītības iestādē un tās teritorijā, bet nevar izslēgt vardarbību veikušā izglītojamā vēršanos pret līdzcilvēkiem vai arī šo personu vēršanos pret vardarbību veikušo izglītojamo, izglītības iestādes vadītājam ir jāizvērtē konkrētā gadījuma apstākļi un jāpieņem atbilstošākais lēmums.
 

Izglītības iestādes vadītājam ir jāpamato gan konkrētajai situācijai izvēlētais izglītības ieguves nodrošināšanas veids, gan tā ilgums, samērojot vardarbību veikušā izglītojamā tiesības uz izglītības ieguvi. 

 

Vardarbību veikušam izglītojamam individuālā izglītības programmas apguves plāna izstrāde un īstenošana atsevišķi no citiem ir pieļaujama tikai izņēmuma gadījumos un sākotnēji ne ilgāk kā līdz vienam mēnesim.

Saistītie raksti