Kārotā ceļojuma vietā tukšs konts! Brīdina par jauniem veidiem, kā krāpnieki apstrādā cilvēkus

Ņemot vērā, ka daudzi tūrisma pakalpojumu sniedzēji izmanto sociālos medijus, lai reklamētu izdevīgus ceļojumus, PTAC mudina patērētājus būt vērīgiem un kārtīgi izvērtēt tūrisma pakalpojumu sniedzēja piedāvājumus, jo konstatēti arī krāpšanas gadījumi.
Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, PTAC aicina būt piesardzīgiem un izvērtēt katru piedāvājumu kritiski.

FOTO: Shutterstock.com

Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, PTAC aicina būt piesardzīgiem un izvērtēt katru piedāvājumu kritiski.

Šādi piedāvājumi nereti tiek pasniegti līdztekus krāšņām fotogrāfijām un pozitīvām
atsauksmēm, kas var radīt iespaidu, ka šis ir izdevīgs un drošs darījums. Tomēr ne visi
piedāvājumi, kas izskatās labi, ir uzticami, dažkārt tās var būt arī viltotas tīmekļvietnes,
kopējot jau labi zināmu tūrisma operatoru tīmekļvietnes.

 

Šādi piedāvājumi var būt maldinoši, jo norādītais konta numurs pakalpojuma iegādei izrādās krāpnieku norādītais konta numurs, un samaksātā nauda nonāks krāpnieku rīcībā, patērētājam zaudējot samaksātos līdzekļus.
 

Reklāma
Reklāma

Kā izvairīties no riskiem?

Lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, PTAC aicina būt piesardzīgiem un izvērtēt katru piedāvājumu kritiski:

  1. Izvēlaties tikai PTAC licencētu tūrisma pakalpojumu sniedzēju, kas atrodams PTAC
    uzturētajā datubāzē.
  2. Pārbaudiet pārdevēja reputāciju: Pirms iegādāties ceļojumu, izpētiet uzņēmuma vai
    aģenta reputāciju. Meklējiet atsauksmes ne tikai konkrētā uzņēmuma lapā, bet arī citās vietnēs. Sargieties no pārdevējiem, kuriem ir maz vai nav atsauksmju, kā arī no pārlieku daudz un samākslotām pozitīvām atsauksmēm.
  3. Pievērsiet uzmanību tīmekļvietnes adresei: Pārliecinieties, ka tiešsaistes adrese /
    nosaukums uzrakstīts pareizi, jo viltus tiešsaistes vietnes mēdz izmantot adreses, kas ir līdzīgas īstajai adresei. Apmeklējiet tūrisma operatora mājas lapu, neizmantojot
    aizdomīgu saiti. Kontaktinformāciju izmantojiet no pakalpojuma sniedzēja mājas lapas, nevis no aizdomīgas publikācijas ar saiti.
  4. Sazinieties ar tūrisma pakalpojumu sniedzēju: Ja piedāvājums izskatās vilinošs, bet
    jums ir šaubas, sazinieties ar pakalpojumu sniedzēju. Uzdodiet jautājumus par
    piedāvājumu, konta numuru, lūdziet papildu informāciju un saistošos dokumentus. Ja pakalpojuma sniedzējs izvairās sniegt atbildes, tas var būt brīdinājuma signāls.
  5. Izvēlieties uzticamus maksājumu veidus: Nekad nemaksājiet par ceļojumu, izmantojot neoficiālas vai neizsekojamas maksājumu metodes. Izmantojiet kredītkartes vai citas drošas maksājumu sistēmas, kas piedāvā pircēju aizsardzību
  6. Pārbaudiet detaļas: Pirms veicat maksājumu, pārliecinieties, ka esat saņēmuši visus
    nepieciešamos dokumentus, piemēram, rezervācijas apstiprinājumu, ceļojuma
    nosacījumus. Ja dokumentos ir neatbilstības vai informācija ir neskaidra, lūdziet precizēt.
  7. Ja pamanāt jūsuprāt aizdomīgu vietni, kurā tiek piedāvāti tūrisma pakalpojumi, PTAC aicina ziņot, sūtot informāciju uz e-pasta adresi ptac@ptac.gov.lv, vai izmantot PTAC tīmekļvietnē esošās  kontaktformas .

Saistītie raksti