Aicina veikt izmaiņas: ārsta zīmes skolēnu kavējumiem būtu jāpieprasa tikai īpašos gadījumos

Ārsta izziņu pieprasīšana skolēnu mācību kavējumu gadījumos nevajadzīgi noslogo ģimenes ārstus un rada lieku birokrātiju – par to vienisprātis ir veselības ministrs Hosams Abu Meri (JV) un izglītības un zinātnes ministre Dace Melbārde (JV). Abi ministri uzskata, ka šāda prasība būtu jāpārskata, ļaujot skolām pašām lemt, kad kavējuma attaisnošanai nepieciešama ārsta zīme.
Skolām būtu jāļauj pašām izlemt, kad kavējuma attaisnošanai nepieciešama ārsta zīme.

FOTO: Shutterstock.com

Skolām būtu jāļauj pašām izlemt, kad kavējuma attaisnošanai nepieciešama ārsta zīme.

Kā informē Veselības ministrija, piektdien abu ministru tikšanās laikā īpaša uzmanība tika pievērsta jautājumiem, kas skar skolēnu veselību un drošību. Viens no galvenajiem sarunu tematiem bija tieši par ārsta izziņām saistībā ar mācību kavējumiem. Abu Meri un Melbārde uzsvēra, ka skolu noteikumiem šajā jautājumā būtu jābūt elastīgiem, lai nevajadzīgi neapgrūtinātu ārstus un vecākus ar papīru kārtošanu.

 

Vienlaikus tika akcentēts, ka situācijās, kad skolēns pēc slimības atgriežas skolā, ir nepieciešama skaidra un vienota kārtība attiecībā uz ārsta rekomendācijām, piemēram, par atbrīvojumu no sporta stundām vai citiem ierobežojumiem.

 

Ministrija norāda, ka pašreizējā prakse, kad ārsta izziņas tiek pieprasītas gandrīz katram mācību kavējumam, būtiski palielina noslodzi ģimenes ārstiem un rada lieku slogu arī veselības aprūpes sistēmai kopumā. Tādēļ Abu Meri aicina skolas pārskatīt savus iekšējos noteikumus un paredzēt iespēju attaisnot skolēnu prombūtni arī bez ārsta izziņas.

 

Reklāma
Reklāma

Tikšanās laikā ministri pārrunāja arī skolēnu veselības izglītības jautājumus. Abu Meri un Melbārde bija vienisprātis, ka, ņemot vērā negatīvās tendences skolēnu veselības paradumos, ir svarīgi stiprināt mācību saturu tādās jomās kā mentālā veselība, drošība, veselīgs uzturs un fiziskās aktivitātes. Vienlaikus tika uzsvērta nepieciešamība nodrošināt pedagogiem pieejamus un kvalitatīvus metodiskos materiālus šo tēmu apguvei.

 

Tāpat tikšanās laikā tika apspriesti arī citi jautājumi, tostarp skolotāju atbalsta personāla piesaiste, lai nodrošinātu kvalitatīvāku mācību procesu, kā arī aktualitātes augstākās izglītības un zinātnes jomā.

 

Ministri uzsvēra, ka skolēnu veselības pratības jautājumi ir jārisina mērķtiecīgi, lai nākotnē veidotu zinošu un atbildīgu sabiedrību, kas spēj rūpēties par savu veselību un pieņemt pārdomātus lēmumus par dzīvesveidu.

Saistītie raksti