Feļetons: Kuplo astīšu mārketings Greja 50 nokrāsu siltajā kažokā

Skandalozā romāna "Fifty Shades of Grey" jeb latviski "Greja piecdesmit nokrāsas" slavas gājiens komentārus vairs neprasa – šis romāns nekad nav piedzīvojis putekļus grāmatplauktā, jo kā desas luņķis deficīta laikos ticis izķerts jau pašā sākumā, ceļojis no rokas rokā, veikalnieka pagaldi neredzēdams. Kļūdama par kulta lasāmvielu, "Fifty Shades" triloģija erotikas žanru ir pacēlusi vēl necerētos uzmanības un pirktspējas augstumos, literatūras dienaskārtības topa augšgalā un sabiedriskās domas prožektoru gaismā aktualizējot seksuālas iekāres tēmu. 

Foto no http://retrospectro.wordpress.com/

FOTO: Mammamuntetiem.lv

Foto no http://retrospectro.wordpress.com/

Uz šāda raibā fona īstenojas arī traģikomiskā, bet paredzamā refleksija jeb t.s. kuplo astīšu mārketings, kad, izmantojot erotiskā bestsellera slavas spozmi, kā sēnes pēc lietus tiek drukāti erotiski romāni skatā un saturā biedējoši līdzīgi Piecdesmit nokrāsu triloģijas veidolam. Kā raksta portāla blogcritics.org kritiķe Lūsija Felthausa – viņa nevainojot nevienu, kas mēģina ielēkt garāmejošajā Fifty Shades vilcienā. Precīzāk sakot, pirmās formulas ātrvilcienā. Fifty Shades aizdegtā slavas liesma kā meduskāras bites un pusaklus kukaiņus vilinājusi izdevējus, blogerus, rakstniekus & Co pagozēties omulīgajā bezmaksas reklāmas siltumā. Tā, piemēram, ir iznākusi plejāde garadarbu, kas apspēlē oriģinālnosaukumu – "Fifty Shades of Pink", "Fifty Shames of Beige" un pat "Fifty Shames of Earl Grey". Kā sacīt jāsaka, skopumam te nav vietas – Piecdesmit nokrāsu triloģijas slavas pietiks pašiem un pabaros vēl citus.

Arī Latvijas grāmatizdevēji kāri noknābuši Greja piecdesmit nokrāsu zeltītās drupatas, nupat klajā laizdami no mammiņas grāmatskapja dienasgaismā izvilktu erotisko grāvēju.

Arī Latvijas grāmatizdevēji kāri noknābuši Greja piecdesmit nokrāsu zeltītās drupatas, nupat klajā laizdami no mammiņas grāmatskapja dienasgaismā izvilktu erotisko grāvēju. Atlika tikai notraust pabiezo putekļu kārtu, izpurināt kožu piedzīvotās lappusītes, uzlikt štampu 18+ un graciozi ielēkt Piecdesmit nokrāsu vilciena komfortablajos pēļos, pateicībā par ērto braucienu, meistarstiķa vaibstus noformējot pēc radītāja (t.i. Greja 50 nokrāsu) līdzības, un – voilá – pa otram lāgam uzsildītais 90. to gadu seksiķis gatavs uzziedēt arī mūsdienu guļamistabās uz planšetdatoru jutekliskās virsmas vai uz otrreiz pārstrādājama superekoloģiska papīra.

Kā sacīt jāsaka, jāmāk notvert īstais laiks un īstā vieta. Kuplo astīšu mārketings noteikti var lepoties ar čuju, ņuhu un poņu, kā arī ar zināmu devu bezkaunības un godaprāta trūkumu jeb, kā teiktu senie latvieši, kuplo astīšu mārketinga speciālistu nebija mājās, kad dalīja kaunu. Viņi atradās birojā, vaiga sviedros strādādami. Nē, tie nebija radošie sviedri – tā bija Useina Bolta cienīga svīšana, piedaloties sprintā uz vakantajām, siltajām vietiņām Greja piecdesmit nokrāsu slavas kuplajā astītē. Bet aste Piecdesmit nokrāsām gara jo gara, kupla jo kupla, nevar saredzēt ne gala, ne malas. Piecdesmit nokrāsas mazliet paknosās – tā kā blusa tekalē pa kažociņu, tā kā dadzis spalvās ieķēries. Suņi rej, bet karavāna iet tālāk. Fifty Shades triloģijas reklāmistiem, kuriem jau pāris mēnešu nav jādara itin nekas – jo viss notiek pats no sevis – nav žēl padalīties šajā prieka mirklī. Laimīgu ceļavēju, viņi teiktu. 

Reklāma
Reklāma

Sagaidīsim arī mēs Greja piecdesmit nokrāsas Latvijas grāmatplauktos – ar visām blusām, dadžu kumšķiem un astē sēdētājiem – un priecāsimies par pasaules dažādību un literatūras kolorīto buķeti, kurā blakus krāšņiem ziediem pumpuriņus sametušas arī pienenītes un māllēpītes.

 

 Šlipses aste