Kā radīt paradumus veidojošus produktus. Grāmata par veiksmīgiem zīmoliem
“Noķert uz āķa” - tāds ir nosaukums Apgādā Zvaigzne ABC nupat iznākušajai Nira Eijala un Raiena Hūvera grāmatai.
Rūpīgi izpētot mūsdienu veiksmīgākos tehnoloģiju produktus, Nirs Eijals izstrādājis Āķa modeli, ko ražotāji izmanto paradumu veidošanā. Tieši paradums padara produktu, bez kura patērētājs itin viegli varētu iztikt, par pirmās nepieciešamības preci. Lietotājam nav miera, līdz nepārvaramā vēlme pēc šī produkta ir apmierināta... līdz nākamajai reizei.
Āķa modelis izskaidro,
- kāpēc dažu zīmolu produktiem izdodas piesaistīt mūsu uzmanību,
savukārt citi tā arī paliek nepamanīti,
- kāpēc attiecībā uz dažiem produktiem mums izstrādājas
pieradums,
- kas jāņem vērā, lai izstrādātu veiksmīgu produktu un patērētājs
to izvēlētos atkal un atkal, taču uzņēmumam nebūtu jātērē daudz
līdzekļu reklāmai vai agresīvam mārketingam.
“Āķa modelis” ir četru stadiju process, ko ražotāji izmanto
paradumu veidošanā. Eijals skaidro – “āķi” savieno lietotāja
problēmu ar ražotāja risinājumu pietiekami bieži, lai izveidotu
paradumu. Un tieši paradumam ir vitāli svarīga nozīme daudzu
produktu veiksmē, jo par patērētāja uzmanību sacenšas tik daudzi
ārējie stimuli, ka patērētājs ir “jāuzsēdina uz āķa”, lai
noturētu viņa uzmanību un radītu vēlmi atgriezties pie
konkrētā produkta. Ja tas izdodas, patērētājs atgriežas atkal un
atkal, un uzņēmumam nav jātērē daudz līdzekļu reklāmai vai
agresīvam mārketingam. Grāmatas autors uzsver: par produktu ir
jādomā kā par vitamīniem un pretsāpju līdzekli. Proti, produkts ir
veiksmīgs tad, ja tirgū piedāvā inovatīvu risinājumu un atrisina
kādu patērētāja problēmu, līdzīgi kā pretsāpju līdzeklis, taču
ilgtermiņā rada atkarību un ir kā tonizējošs vitamīnu kokteilis, no
kura ir grūti šķirties.
“Noķert uz āķa” var lasīt gan kā ceļvedi, kā izveidot produktu,
kuru cilvēki vienkārši nespēj nolikt malā, gan kā grāmatu, kura
atklāj, kā lielāki un mazāki uzņēmumi cenšas ar mums manipulēt.
Nirs Eijals saistošā veidā parāda ne vien to, kā tiekam pakļauti
zīmoliem, bet kā jebkuram uzņēmumam vajadzētu domāt par saviem
produktiem no to izstrādes pirmsākumiem.
Grāmata būs saistoša lasāmviela tehnoloģiju jomas speciālistiem,
spēļu un lietojumprogrammu izstrādātājiem, dizaina, reklāmas un
pārdošanas jomas speciālistiem, zīmolvežiem, start-up uzņēmējiem,
blogu autoriem, mārketinga studentiem un ikvienam, kuru interesē
patērētāju psiholoģija.
Pieejama arī e-grāmata.
No angļu valodas tulkojusi Aija Čerņevska.
Ieskaties: www.zvaigzne.lv